![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Var är vi nu?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Där kan jag ha spatserat om det är i Mykonos stad
![]() Pyttan |
|
||||
|
||||
![]()
Det måste vara Telendos!
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Ktikados, Tinos.
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Tinos-känslan är rätt, Kimmen, men det är inte Ktikados.
Vilken av Tinos många fina byar är det? |
|
|||
|
|||
![]()
Tarabados?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte Tarabados.
|
|
||||
|
||||
![]()
Har tyvärr aldrig varit på Tinos, men efter att ha läst vad Janne skrivit om Tinos byar så måste jag gissa på Kardiani?
![]() / Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Ktikados?
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Kambos?
|
|
||||
|
||||
![]()
Flera bra förslag här! Skulle nog också själv ha gissat på dessa byar - fotomotiven i Tinos många småbyar är många och gränderna kan påminna om varandra i några av byarna.
En ledtråd kanske? Vi passerade denna fina kvarn på väg till byn: ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Koumaros?
|
|
||||
|
||||
![]()
Steni?
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej, det är inte Koumaros eller Steni (även om det säkert finns kvarnar på väg dit också, men jag tyckte att denna var särskilt fin).
|
|
|||
|
|||
![]()
JA Jisses det finns ju ett 50-tal fina byar att gissa på
![]() Volax? Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Många fina byar bland många fina öar. Ï den här byn ligger ett mycket fint hus varifrån utsikten över en av de mera populära platserna på ön kan njutas (men utsikten väntar vi med
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du svarade aldrig på min gissning om det var Volax? Men det är det väl inte då så då får jag gissa på Mesi i så fall...med utsikt över Exombourgo
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Pyrgos då
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja herrergud, jag har många fler byar att gissa på och jag har ju SÄKERT varit där också
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Många bra gissningar, men inget rätt ännu.
Volax är verkligen en jättefin by, huset skulle passa fint in där, men nej det är inte där. Utsikten gäller inte Exombourgo, men från Pirgos har man något av utsikten även om det är en helt annan vinkel. Nej, förlåt, det var fel tänkt! Utsikten ses absolut inte från Pirgos! Förlåt, förlåt! |
![]() |
|
|