![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer lite bilder från resan till Rom i mars.
![]() Mina "gudar" ![]() Påvens målare? Jobbar själv som målare så man blir ju lite avis. ![]() Sixtinska kapellet målat av Michelangelo början på 1500-talet. Sicken målare! ![]() Duva på Colosseo. ![]() Magnifikt bygge! ![]() Bild från en bakgata där jag bodde. Det här gillar jag, forza Roma! ![]() 55000 personer sjunger Romasången. ![]() Sveriges Olof Mellberg nickar in ett mål Juventus. Tråkigt tycker jag då Juventus vann mot mitt Roma med 4-1. Men ändå härligt att få se Roma igen å uppleva korta stunder av glädje. ![]() Starten på "Maraton di Roma". ![]() Interiör från Roms äldsta kyrka, Santa Maria di Trastevere. ![]() Dockteater uppe på Gianicolo. ![]() Uppe på Aventinen med Peterskyrkan i bakgrunden. ![]() Här skulle jag kunna tänka mig att bo. Varför inte? ![]() ![]() Foto taget från kyrkan Santa Sabina uppe på Aventinen. ![]() Circo Massimo. En gång i tiden en arena för 300 000 pers. ![]() Här bodde jag. I tredje huset från höger. Mycket bra boende där man fick frukost serverad på en bricka i rummet av en vacker italienska. Längtar redan efter nästa resa till Rom å nästa fotbollsmatch. Forza Roma! Senast redigerad av Marco den 2009-04-10 klockan 21:42. |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka fina bilder! Roms kyrkor är fantastiska!
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst är dom fantastiska. Finns ju ett överflöd av konst i kyrkorna, helt otroligt hur de kunde bygga dessa kyrkor och måla dessa mästerverk.
/Marco |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka härliga bilder, Marco!
Nu längtar jag till nästa resa! ![]() |
![]() |
|
|