|  | 
|  | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Ny lag! 

Då är lagen klubbad, från 2010... ja ja tar lite tid att förändra, men   gäller rökförbud på tavernor, cafe, statliga byggnader, innomhus alltså! På tiden att även Grekland hakar på! Camilla | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Ny lag! 

Det har nog redan börjat förändra sig lite med rökningen  Känner några stycken Greker som har slutat och röka helt frivilligt  Fast det är nog bra att lagen träder i kraft först om ett par år så dom hinner vänja sig vid tanken  Riitta   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Redan idag är det lag på att det ska finnas en rökfri avdelning på restauranger i Grekland. Nån som har sett nån?  Jag tror att detta kommer att ta liiite längre tid att införa än i övriga EU-länder... /Netwolf | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Ny lag! Citat: 
 Camilla | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Tack säger jag som själv är inbiten rökare. Jag går gärna ut och tar ett bloss. Hatar de som ska till att röka när jag får in min mat. Mr A har liten förståelse för detta att jag går ut. -Respekt för andra brukar jag säga till honom. Kommer fortfarande ihåg gamla Xania hospital då det till och med kunde rökas på rummet? Uffe | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Det fanns rökrum på alla sjukhus i Sverige med , inte SÅ länge sen. I kafferummen röktes det och på expeditionerna. Det var ett enormt motstånd när rökförbud infördes på det sjukhus jag jobbade.
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Den här bilden hängde på väggen i rummet vi hyrde på Sifnos; En liten flicka står framför ett staffli och målar, och i munnen har hon en... cigarrett!!   /kimmen | 
|  | 
| 
 |  |