![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Lissi]
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ouzo är riktigt läckert! Helst med litet vatten. Men den är föralldel god med apelsinjuice eller varför inte coca-cola! funkar lika bra som Pernod och billigare i Grekland!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Rakt upp och ner går också bra. Men Ouzo och apelsin juice ???? Vad kallar du den drinken ??? Ouzo Sunrise ??? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men har blivit överraskad förut så jag får väl pröva till sommaren. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Annars föredara jag ouzo Pitsiladis från Plomari med några droppar vatten när jag fuktar strupen med ouzo. Nästa gång blir till påsken i mars när vi har helgrillat lamm o grillad bläckfisk på menyn ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ouzo och apelsinjuice skall man dricka på balkongen efter en god middag på en taverna... det smakar Grekland - men det smakar inte alls lika gott här hemma. Eller är det för att man inte hör cikadorna och vägornas skvalp...?
![]() ![]() Gita |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Britt-Marie |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men jag fick aldrig veta vad dom kallade drinken för! /gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
Annars så just den drinken under namnet Liakada på de flesta barer i Grekland som jag besökt.
![]() Senast redigerad av yvonne den 2005-02-28 klockan 18:28. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Är det Lisebergarn du syftar på ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nej jag menar ouzo, apelsinjuice och grenadin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stiftade bekantskap med blandningen av ouzo och apelsinjuice på Samos för några år sen. Minns inte om det var vi själva eller dom vi lärde det av som myntade namnet Ouzo Power. Hur som helst kallas drinken så hos oss.
Den smakar helt OK. Även jag har bott vid ouzofabriken i Plomari och visst smakar Barbayiannis ouzo utmärkt men jag har inga problem att få i mig ouzo 12 heller. I ouzon bor sanningen! ![]() Hälsningar Agge |
|
||||
|
||||
![]()
Ouzo och apelsinjuice låter som att blanda vaniljglass med sill, det känns jättefel. Men jag lovar pröva vid nästa tillfälle!
Står möjligen dykaren utanför Smugglers taverna i Myrties eller är det den vid muséet i Vlichadia? //PO -nybokad till Almyrida, Kreta, -185 dagar, 15 timmar, 18 minuter, 58 sekunder... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En google efter ouzorecept..
Wuzz 2,5 cl Parfait Amour 1,5 cl Ouzo Ett litet stänk citron Blanda ingredienserna i ett highballglas Fyll upp med cola Panorama Hideaway 6 cl Ouzo Ananasjuice eller apelsinjuice Några droppar Grenadine GREK SPECIAL 6 cl Ouzo 3 bitar fetaost + mycket krossad is Drink d'Oriental 2/3 Ouzo 1/3 kolsyrat vatten Gör: Hälls upp direkt i glaset och serveras med en ofylld oliv. Minerva 1/3 Taffel Brännvin 1/3 Ouzo 1/3 Calvados Boulard Gör: Skaka och sila. Cocktailbär i glaset. Lisebergarn Serveras i Stor stark glas. Öl från Liseberg som blandas med medhavd Ouzo (el greco) Smakar som det låter men resulterar ofta i hångel med rejäla kvinnor //PO -Don´t try this att home ![]() Senast redigerad av PO den 2005-02-28 klockan 16:56. |
![]() |
|
|