![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vilken strand tycker du är bäst på Amorgos? Min favorit än så länge är Mouroustranden. En nackdel finns det med den, det är lång väg upp till tavernan i värmen, nej den är inte kortare när det är svalt
![]() - Glöm inte vätskan när du går ner. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Gillar också Mouros bäst, därefter kommer Agia Anna.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mouros beach är klart bäst. Var där flera gånger i september förra året under mitt första besök på Amorgos. Fast det kändes lite lurigt att köra nerför backen. Badade naken förresten för första gången på Mouros
![]() /Marco |
|
||||
|
||||
![]()
Meningen med den här frågan var ju att jag skulle få tips på fler bra stränder. Inte är det väl så, att "alla" har Mourou som favorit
![]() ![]() Är det så, att ni inte vill dela med er? ![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Förutom Mouros och Agia Anna, gillade jag även Kambi beach. Minns att man gick ner till höger vid parkeringen vid Agia Anna och efter ca 5 minuters promenad längs med havet så är man framme. Fantasisk vy över det stora blå och Panagia Chosoviotissa uppe vid berget.
/Marco |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men jag kan bidra med en strand som inte är omnämnd så ofta (tror jag). ![]() Tyvärr minns jag inte namnet nu och irriterande nog så hittar jag inte min Amorgos-karta. Stranden ligger långt nere i syd-väst, nån annan kanske kan bidra med namnet. Stranden var fin men det var lite knöligt att gå ut första biten i vattnet. Framförallt så rådde nått slags behagligt lugn här nere. Lars |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén- som skall utforska varenda strand i år under förutsättning att det går att hyra moped. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Klippbadet... ![]() Stranden... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() // Helén- lite nyfiken bara. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Klippbadet heter Chalara och är ingen lek att nå. Man måste gå en bra bit på omärkta stigar, vandringen börjar i den obebodda byn Asfodilites mitt på ön. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() /Yak som kommer åka försedd med GPS och digitala kartor |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stranden heter Kalotaritissa och ligger så långt ner åt syd-väst som man kan komma på Amorgos. En mycket rofylld plats. Smultron |
|
||||
|
||||
![]()
Så hette den ja,
Tack Smultron ! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
När ni besöker Mouron så passa på att prova lamgrytan på tavernan ovanför. Jag drömmer fortfarande om den ibland.
Senast redigerad av Kalimera den 2008-06-03 klockan 08:41. Anledning: Egenreklam |
|
||||
|
||||
![]()
När besökte du den tavernan?
Vi var där förra året, nonchalantare personal än den unga kvinna och äldre man som arbetade där då får man leta efter. // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Det var också förra året. Jag minns maten mycket bättre än personalen. Jag är tokig i mat, och det var en rustik och mycket vällagad lamgryta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ok, jag får väl hålla med om att det inte var något fel på maten
![]() ![]() Men med tråkig personal så är jag rätt snabb med att döma ut stället. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var på Kalotaritissa nå i mai, foreløpig i alle fall vår favorittstrand på Amorgos
![]() - men det var oppbevart endel solsenger bak stranda, så om det er veldig mange der i høysesongen, kan det være vi ikke ville likt den så godt, nå hadde vi stranda alene det meste av tiden vi var der ![]() - det var et fantastisk syn da vi kom kjørende og plutselig oppdaget Kalotaritissa som en lagune ![]() - hvilken natur den er omgitt av! - forøvrig var jo hele AMORGOS et syn i mai, s å frodig og grønt ![]() På Mourou har jeg ikke vært enda, Janne's film "skremte" meg litt ![]() ![]() |
![]() |
|
|