![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad ska jag absolut köpa hem från Kefalonia? Nån extra god olivolja? Vinet Robola?
--Nina |
|
|||
|
|||
![]()
Olivolja köper jag alltid med mig hem när jag är i Grekland. Sen fyller jag alltid på med olika påsar med kryddor, bla den för tzatziki, som gör att det NÄSTAN smakar lika gott som i Grekland när man blandar till den hemma med grekisk yoghurt och naturligtvis den grekiska olivoljan!
Anna |
|
|||
|
|||
![]()
Honning og olivensåpe må bli med hjem. Gresk Nescafé hvis du vil lage din egen frappé hjemme. Og av krydder kjøp med hjem tørkede selleriblader. Godt i nesten alle gryter, i pizzatopping osv. Hvis det finnes Korrés-produkter i nærheten (sjekk på apotekene) er det lurt å ta med seg hjem: Naturvennlig kosmetikk, kremer, dusjsåper osv som dufter himmelsk og gjør jobben de lover.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vad heter kryddan ? Mvh ZoM ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vinet blev jag väldigt förtjust i. Ångrar att jag bara tog med två flaskor.
|
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer, Robolavinet är jättegott!!! Utöver det skule jag föreslå oliver, olivolja, honung och annat typiskt "grekiskt". Men just typsikt kefaloniskt är väl Robola och det vita vinet är utmärkt!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipsen, de sitter stadigt bakom örat!
Hur är det då med kläder och skor i Argostoli - några trevliga butiker att sticka sig in till? Nån tvättäkta shopaholic är jag inte ![]() 30 dagar kvar tills planet lyfter ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Satsa på några flaskor finare Robola.
Ett glas iskall Robola (gärna med ett par isbitar) är mycket gott en varm sommarkväll !!!! ![]() -Attans att allt är urdrycket sedan förra årets resa till Kefalonia ![]() /Homeros |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Ett vitt vin som produceras på Kefalonia. Mkt gott men finns tyvärr inte i Sverige (i vart fall har jag inte hittat det).
|
![]() |
|
|