Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-03, 01:24
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Restrese frågor/tankar...

Då jag nu efter viss övertalan fått moders JA till en restresa (till Kreta) med några kompisar någon gång i mitten/slutet av augusti dyker lite frågor upp.

. Priset, kan man komma undan omkring 1 500 för en vecka på Kreta under denna tidpunkt på året?

. Intresset är stort i klassen men hur många är vanligtvis, som mest möjligt att resa på en restresa?

. Skulle vara snällt om nån kunde beskriva lite hur en restresa går till i allmänhet, då jag inte riktigt har koll på det.

. Behövs det något tillstånd om man är under 18? Förälders underskrift?

Hoppas på svar, även om det säkert dyker upp fler frågor vartefter

Martin som är överlycklig över att ha fått ett JA
Svara med citat
Gammal 2007-06-03, 15:30
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Restrese frågor/tankar...

Grattis till att du lyckades övertala moder... Det har väl tjatats lite kan jag tänka

Citat:
Ursprungligen postat av martinifk Visa inlägg
Priset, kan man komma undan omkring 1 500 för en vecka på Kreta under denna tidpunkt på året?
Generellt sett kan man säga att ju senare i Aug desto billigare. 1500 är inte alls omöjligt, men budgetera för en 500 till. Fast har du tur kan det bli billigare!

[/quote]Intresset är stort i klassen men hur många är vanligtvis, som mest möjligt att resa på en restresa?
[/quote]

Omöjligt att svara på. Det beror ju på antalet osålda resor. Det kan vara 1, det kan vara 15...

[/quote]
Skulle vara snällt om nån kunde beskriva lite hur en restresa går till i allmänhet, då jag inte riktigt har koll på det.
[/quote]

Precis som en vanlig resa. Bara billigare... Fast har du / ni otur kan ni hamna på ett loppehotell utanför ordinarie utbud. Men det händer inte så ofta.

Peter

Senast redigerad av Peter den 2007-06-03 klockan 15:33. Anledning: Ändra storlek på text. Fast det fungerade inte...
Svara med citat
Gammal 2007-06-04, 00:11
martinifks avatar

Tack för info trots stor storlek, Peter
Ang. hur många som kan åka tillsammans i samma sällskap...
Vi är 5 st som är intresserade av att dra ner till Kreta och nog borde åtminstone nån resa kunna ta emot fem personer till samma hotell?

Priset är inte så noga men jag ser bara till fjolårets sena aug priser
Och om det blir ett loppehotell får vi rymma till Uffe
Svara med citat
Gammal 2007-06-04, 22:32
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Citat:
Vi är 5 st som är intresserade av att dra ner till Kreta och nog borde åtminstone nån resa kunna ta emot fem personer till samma hotell
Hej, vi brukar åka 5 eller 6 personer när vi reser och ha rummen bredvid varandra. Vi har dock aldrig åkt ospecificerat utan har alltid vetat vilket hotell vi kommer på. Gå in och titta på tex apollo eller vings sista minuten resor så står det både ospecificerat och specificerat boende, du kan välja hur många personer du söker på.
Mvh Ann

Senast redigerad av NewAnn den 2007-06-04 klockan 22:37. Anledning: stavfel
Svara med citat
Gammal 2007-06-04, 23:29
martinifks avatar

Tack för tipset Ann, ska genast kolla
Svara med citat
Gammal 2007-06-11, 19:32
martinifks avatar

Har fått all info som finns från min vän på resia här i Finspång, så nu är man redo! Kreta i augusti är nu fixat, frågan är bara när men det spelar ingen roll
Svara med citat
Gammal 2007-06-11, 21:30
Stusses avatar
Stusse Stusse är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Hej
Glöm inte att om du är under 18 år måste du ha en skriftlig tillåtelse från dina föräldrar för att få boka resa. Jag vet att Apollo har en blankett på sin sida som du kan skriva ut. Ha en trevlig semester.
Svara med citat
Gammal 2007-06-13, 16:05
martinifks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stusse Visa inlägg
Hej
Glöm inte att om du är under 18 år måste du ha en skriftlig tillåtelse från dina föräldrar för att få boka resa. Jag vet att Apollo har en blankett på sin sida som du kan skriva ut. Ha en trevlig semester.
Den fixade jag på resia faktiskt då hon sa att det bara behövdes den blanketten för att kunna boka, och sen frågade jag om den skulle tas med till flygplatsen men det behövdes tydligen inte. Så det borde väl räcka med denna blankett antar jag?
Ha en trevlig semester du också Stusse
Svara med citat
Gammal 2007-06-15, 18:02
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

[QUOTE=martinifk;93605]Den fixade jag på resia faktiskt då hon sa att det bara behövdes den blanketten för att kunna boka, och sen frågade jag om den skulle tas med till flygplatsen men det behövdes tydligen inte.

Ta för säkerhetskull med dig en kopia till flygplatsen. När 2 av mina barn flyg ner för ett tag sen ( 15 och 16 år) ville man på flygplatsen ha en kopia på lappen trots att jag faxat in den! ( detta var med Apollo)

Camilla
Svara med citat
Gammal 2007-06-16, 01:39
martinifks avatar

[quote=Frappe;93826]
Citat:
Den fixade jag på resia faktiskt då hon sa att det bara behövdes den blanketten för att kunna boka, och sen frågade jag om den skulle tas med till flygplatsen men det behövdes tydligen inte.

Ta för säkerhetskull med dig en kopia till flygplatsen. När 2 av mina barn flyg ner för ett tag sen ( 15 och 16 år) ville man på flygplatsen ha en kopia på lappen trots att jag faxat in den! ( detta var med Apollo)

Camilla
Tack för tipset Camilla!
Då tas lappen med, utan större eftertanke Skulle ju se ut om man blev stoppad...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:27.