![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tyckte gamla rubriken var lite missvisande, tog mig därför friheten att starta en ny tråd, hoppas ingen misstycker.
Citat:
Citat:
![]() ![]() Vi får väl även i år ha ett slutdatum för när det är färdiggissat ![]() ![]() Vad sägs om 30 september? // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Hellen;220808]Jag tyckte gamla rubriken var lite missvisande, tog mig därför friheten att starta en ny tråd, hoppas ingen misstycker.
Citerar de senaste inläggen i gamla gissningstråden Citat:
Citat:
Jag är helt inne på Lars linje, men fegar ur med min röstning tills på måndag, dagen efter valet ![]() ![]() Vi får väl även i år ha ett slutdatum för när det är färdiggissat ![]() ![]() Vad sägs om 30 september? // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Kronan fortsätter att stärkas. Nu på morgonen kostade euron bara 9,10. -Sedan sommaren 2008 har kronan stärkt hela 20 % gentemot euron. Nu är vi på väg mot ett nytt 5-årslägsta. Rekordnotering är kursen 8,99 från 22 dec-06. Enligt SEB är prognosen på 8,90 till jul.
Dollarn är nere i 6,83. Kanske kan bli "billigt" i Grekland till nästa sommar ![]() /Homeros |
|
||||
|
||||
![]()
Det är visserligen idag vi skall få besked om hur Sverige kommer att styras,.... men min gissning på eurokursen blir 8.73
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Gissar 8.94
![]() /Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Tror att kronan kommer att fortsätta stärkas.
Gissar på 8,80 till 1/6 /Homeros |
|
||||
|
||||
![]()
8.96 skulle sitta fint, det får bli min gissning/förhoppning. Får gärna ticka ned lite till redan nu i Oktober då jag och maken åker till Berlin den 30e!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tippade ju 8:80 före valet, men för att jag och Homeros inte ska ha lika kan jag ändra till 8,82.
Lars |
|
|||
|
|||
![]()
8.81
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag spänner bågen till 8,69
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I detta nu på DN ekonomi : EUR -5 öre 9,03 kr
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Problemet är ju att privatiseringsivrarna snart inte har så mycket kvar att sälja ut (till reapriser), så våra statsfinanser kan komma att vackla en del framöver. Tur ändå att vi haft en flytande valuta under senaste krisen. Den hjälpte mycket. Dessutom är det ju alltid lättare att komma till dukat bord vad gäller statsfinanser (+600 miljoner var det faktiskt i september 2006). Men med fortsatta skattesänkningar ska vi nog kunna se fram emot ett minus där vi med, vad det lider...
Jag tippar på 9.00 jämnt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aj f-n, jag trodde det var en ny tråd. Jag klär på mej pudelpälsen och kryper skamset under soffan...håller då självfallet kvar vid 8.81.
Sorry, ber hemskt mycket om ursäkt. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Just nu är bankkursen 8,78 så vi är snart hemma
![]() Vi får nog en fin sommar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
-25% lägre är toppen under sommaren -09. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hmmm -- redan under min gissning på 8,82, så den här tävlingen lär jag inte vinna.
Dock positivt för nästa veckas italien-resa ![]() Lars |
|
||||
|
||||
![]()
8.96 tippade jag men kan inte klaga på att förlora det vadet om det fortsätter såhär
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|