![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag ska till Rhodos stad om en vecka, och undrar om "myggsäsongen" har börjat då? Ska bo på hotel Europa, vet inte alls om det ligger i gränder eller någonting. Har läst runt lite om att det finns några antimyggapparater, vad köper man dom och vad kostar dom? Hur är vädret på rhodos just nu? är lite nervös.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det beror lite på. Bor du vid havet brukar det ju vara ganska myggfritt, men är det mycket grönska i närheten brukar myggen trivas.
Vi har inte haft så mycket mygg ännu här på Rhodos, men när de kommer finns allt du behover i snabbköpen över hela Rhodos stad. Det finns allt från billiga sprayer och krämer till lite dyrare apparater du kan skydda dig med. Priserna har jag dålig koll på - vi har myggnät för fönstren i vårt hus och brukar på så sätt slippa det värsta. Vi har haft några fina dagar här i slutet av maj/början av juni, men idag regnar det och är mulet. Dock är det fortfarande ganska varmt. Jag skulle gissa att den riktiga sommaren kommer samtidigt som du, ungefär ![]() |
![]() |
|
|