![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Är det någon som har fött upp grodor hemma? Jag trodde gossen skulle tycka det var roligt att få se grodyngel från ägg till groda (prins?). Han tycker det är trist men jag tycker det är urkul.
Tre olika kullar plockades hem och de fick bo separat tills de blev små "spermier". Nu bor de i en gammal marsvinsburslåda, jag har lagt i gamla växtdelar, några gamla lerkrukor och större skärvor så de ska ha det fint. De simmar omkring för fullt, några har fått munnar och glufsar i sig gamla illaluktande växtdelar eller dyrinköpt fiskmat. De är roligt att komma ut på morgonen och bli välkomnad av 300 blivande grodor. Jag hoppas nu att jag ska lyckas med bedriften att få dem till grodor, jag har surfat runt på Google på de flesta ord men bara hittat en hemsida som berättar om hur grodor blir till, så jag får fortsätta på "känn". Om någon vet något om grodor så får ni gärna komma med tips. Jag vet att de är fridlysta men det är tillåtet att ta hem några för studiesyfte om man sedan placerar ut dem. birgitta |
![]() |
|
|