![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan stockholmarna förstår skånska?
![]() dimitris Aten[/QUOTE] Med nöd och näppe.... ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Camilla[/quote] Iofs inte så konstigt. Stockholm ligger ju lite avsisdes. ![]() /Netwolf i Jöttebårg |
|
||||
|
||||
![]()
[Iofs inte så konstigt. Stockholm ligger ju lite avsisdes.
![]() /Netwolf i Jöttebårg[/QUOTE] HA HA avsides av vad!??? ![]() Götet är ju Sveriges baksida! ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Varmt välkommen til "baksidan", i alla fall! ![]() Här välkommnar vi alla som är födda i Majorna eller någon annanstans. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Västkusten är nog Sveriges framsida det håller jag med om
![]() ![]() ![]() Kalimera på er VästkustYeasou ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi som kommer ifrån varken det ena eller det andra stället väljer på sommaren helt klart Göteborg. Är där minst 1 gång varje år och har hur mysigt som helst/Blekingebor
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag säger bara "grishals"!
Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Äh, vad ni surrar. Både Sth o Gbg ligger ju på Sveriges undersida!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Att man x antal år senare hamnade i världens ände (Borås) hade mer med arbetet att göra än med lusten/viljan att bli boråsare... ![]() Numera trivs jag i Borås trots solbrist och otaliga dagar med regn (utom just denna sommar då) och tur är väl det! Däremot när jag säger att jag ska åka till "stan" är det fortfarande Hufvudstaden jag syftar på, icke "Götet"... Stockholm på sommaren är sååå underbart..! /Stockholm i mitt hjärta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
oj, jag tror att jag har sätt fyr på forumet!!!
![]() Fast jag reser till Stockholm, tycker jag bäst om skåningar. Tänk på att åka till Skåne en gång! dimitris Aten |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Danskere forstår heller ikke skånsk, selvom I måske tror det ...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat: