![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() Vi är 2 vuxna o 2 ungdomar (tvillingartjejer på 15 år då..) blir nog andra veckan i sept kan jag tro vi har tittat på apollo som har charter dit.. nån som har tips på något annat bolag eller tips på bra boende? MVH Jennifer ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...jag har bixat en enkel-billett & flyger sannolikt dit den 14:e september...
![]() Mikke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
som Janne säger så är det bara Apollo som flyger till Karp från Sverige, men vill man dit(till varje pris) så kan man flyga till Athen eller Rhodos och sen vidare med inrikesflyg.En och annan har t.o.m kommit dit via Kreta...
![]() Mikke |
|
|||
|
|||
![]()
Mitt första besök på /vid Karpathos skedde är 1980 med båt från Kavalla.....
![]() Det var en UUUUUUUNDERBAR resa, bestämde mej då för att besöka Ön igen, men tiden gick jag besökte Grekland många, måmga gånger innan jag kom "tillbaka", nu har jag svårt att tänka mej något annat resmål i Grekland än just Karpathos....Mitt hjärta är förlorat! ![]() Så nu blir det att resa dit med familj & vännermed hjälp av Apollo |
|
|||
|
|||
![]()
...de va som busen!! 25 år sen...
![]() Mikke |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Men det är verkligen så, det är svårt att tänka sej ett annat resmål (i Grekland) än Karpathos ..där är det precis som "Grekland" var när jag började att resa dit, gästvänligt och äventyrligt.....kanske kan de tvara så att allt ligger i betraktarens ögon?!?! ![]() Och inget är sannare än sanningen: Min man som till en början tyckte att jag är löjligt, till och med barnsligt förtjust i Grekland vill inte resa till något annat land nu än Grekland ![]() Så........Karpathos blir det i september ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
....vi får väl surra vidare om de på Pelagos, måhända??
![]() Mikke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi har rest till Kreta, Samos och Kalymnos tillsammans tidigare, men för honom blir Karpathos en ny ö i slutet av september, då vi landar där 21/9. Verkar bli några stycken kalimeror, som är där då...en glad kväll på Pelagos blir det säkert! Ivi -som upptäckte Karpathos i maj förra året...och blev fast ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visst vore det roligt att ses på Pelagos!
Vi kommer liksom Ivi med fanilj ner den 21 sep.................i år har vi med oss en familj som aldrig varit på Karpathos (och knappt i Grekland) V känner som jag säkert sagt tidigare här att det "gäller att suga på karamellen" så länge det går, lite läskigt känns det med exploateringen av Karpathos...från litet till jätte mycket på ett par år bara......Fast vi förstår verkligen att ön kan och ska blomstra, men hoppas att den vårdas med kärlek! ![]() Och gissa om vi längtar....min 13 åriga dotter har nedräknaren på!! ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag bokade resa dit idag 2vuxna 2 ungdomar en tjej på 15 en kille på 13
åker 14 sept. bor på romantica |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Og velkommen til Kalimera! Ingrid - som gleder seg til å dra til Karp i oktober |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ska dit den sista Agusti
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och jag anländer Karp 21/9 för en vecka på Ladis. Ser fram emot att träffa flera kalimeror på Pelagos på fredagen. Synd att det är så himla långt till dess bara.
Titti |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Visst känns det långt borta...har inte skaffat en nedräknare än...däremot tickar vår nedräknare för fullt till april-resan. DEN resan känns inte alls långt borta nu ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Javisst ska jag med det planet som lyfter 7.15 från Arlanda. Och jag kommer att ha min kalimeratröja på mig.
![]() Då kan jag också passa på att fråga, om det är någon mer än jag, som brukar amatörbotanisera lite i Grekland. Jag brukar ha med mig medelhavsflora, och kommer att ha så på Karpathos också förstås. Titti |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag och min granne Marita, som följer med på resan, botaniserar väldigt gärna och framför allt med någon mer kunnig än vi! Kanske kan du vara en gruppledare under en liten expedition? ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är bara en glad botanistamatör, men jag ska gärna vara expeditionsledare
![]() Titti |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Inte från Arlanda sist jag kollade eller har något hänt senaste tiden.
Eva |
![]() |
|
|