![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Verkar som det blir Kreta nu i september, antingen i början eller slutet. Vi åker en vecka till ev Chania. Då tar vi ev flygstol till Kreta.Någon som har bra tips på boende, ex Giorgiopolis? Vad ska man ge för ett vanligt rum för 2 pers med dusch o toa samt gärna kyl. Räcker 25€ för det eller kan vi räkna med mer? Eller lönar det sig at ta charter och chansa på att hamna bra, fast det står östra kreta eller västra??
Senast redigerad av Ioslina den 2006-08-15 klockan 21:48. |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen som vill tipsa mig om något bra o billigt boende vid Giorgiopolis, Chania? Tänker nog bara boka en flygstol, då vet jag ju vart jag hamnar!
|
|
|||
|
|||
![]()
Brukar rekommendera Deep Blue Sea, som vi har bott på flere gånger. Skall bo där igen i september. Kolla på nätet, dom har egen hemsida och du kan kontakta dom per mail.
Ypsilon |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bor på "Paradiso". Nina har studios samt Taverna Paradiso med suveränt god, klassisk kretensisk mat.
Då man kommer in i G-poli, sväng vänster före kiosken på torget. Då "kliver" man rakt på Paradiso efter c:a 30m. Byggnaden ligger nära allén som leder ut ur byn, (gamla vägen mot Chania), omgiven av stora, höga eucalyptusträd. En gammal herde kommer varje kväll med sina får som ska in i inhängnaden bakom huset. Endast en liten smal väg skiljer Paradiso från "rena bonnlandet" med bl.a. odlingar av olika slag. På den korta biten från torget, ner mot Paradiso, passerar man bageriet. Den bagaren använder ännu vedeldad ugn för att grädda sitt bröd. Förr om åren kom det busslaster med folk som gick in och köpte bröd av honom. Säkert godaste brödet i regionen ![]() Sannerligen ett paradis ![]() ![]() /Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Chania eller Georgioupoli? Det är lite skillnad. Lefteris |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Allltså Chania. Lefteris |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lefteris |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Har aldrig varit på Kreta, bara öluffat på mindre öar och känner att jag behöver veta mer om resmålet! Annars känner jag mig hemma i Grekland. Men det kanske inte verkar så just i det här inlägget! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nära till strand tavernor och shopping. Lefteris |
![]() |
|
|