|  | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Bildgåta 5675 - Taverna Klimataria i Skopelos stad 

Nu har vi kommit till avdelningen tavernaskyltar. Var är vi nu och ska äta? Masse | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Bildgåta 5675 

Egina?
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Tänkte också gissa på Egina, men nu när det redan var gjort tar jag Sifnos i stället? / Anne   | 
| 

| |||
| 
 | |||

Skopelos??? Catlady   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Klimataria i Skopelos stad?
		 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Nej inte Egina .... Citat: 
 .... men Skopelos är rätt! Grattis Catlady! Och visst är det Taverna Klimataria i Skopelos stad!!! Grattis Janne! Tavernan där vi ätit godaste Stifadon ever. Men tavernan finns tyvärr inte längre. Den var dock lite mera långlivad än mina bildgåtor som åter är tillbaka i sin vanliga livslängd, dvs mindre än ett dygn.  Masse | 
| 

| |||
| 
 | |||

Vet du, Masse, att anledningen till att Klimatarias stifado var godast var att de hade plommon i koket! Skopelos "märkes"frukt, ibland hittade jag plommonkärnor i såsen så man fick tugga försiktigt  Men den stifadon, med hemgjord pommes, är fortfarande en av de godaste rätter jag ätit i Grekland på över 30 år! Catlady, som reser dit igen i augusti.....längtar.......  PS: lite som plommonspäckad fläskkarré men i sås och annan kryddning: kanel, kryddnejlika osv..... Senast redigerad av Catlady den 2023-06-18 klockan 01:45. | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Bildgåta 5675 Citat: 
   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Lyckost! Det är en underbar ö!!!!! Masse |