![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Inför vår senaste resa till Naxos hade jag laddat ned Postnords app Riktiga vykort på min mobil, förköpt ett antal vykort också. Jag som annars aldrig tar med mobil utan vi brukar enbart ha med makens, för att nära o kära skall kunna nå oss under resan genom sms. Den här gången blev det en det fotograferande med mobilen och flera vykort skickade. På detta sätt gladde vi speciellt våra små barnbarn.
Man förköper ett antal vykort o sedan tar man o skickar egna bilder, slipper de trista som finns att tillgå på plats. Postar man dem via appen före kl 16 en vardag, är de i mottagarens brevlåda nästkommande vardag. Vi har ännu inte hunnit se något av våra skickade kort, men enligt mottagarna är de av mycket god kvalitet. Kan varmt rekommenderas! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag ur minnet återkallar att det var Janne/ Kalimera som under sin tid på Postens HK kom på denna tjänst. Densamma lär alltfort vara väldigt uppskattad.
Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det gjorde du bra...
mycket roligare att kunna skicka personliga vykort! Fast det beror på vad man skickar förståss,en del blir inte så glada alla ggr,men det kan dom ha,fast ofta får man nåt "fint" tillbaka. Pia |
|
|||
|
|||
![]()
Så kul Janne, det hade jag inte en aning om! Måste säga att din baby är mycket bra o vi har så glada barnbarn som fått vykort med mormor/farmor o morfar/farfar på.
Såg ett program för ett par år sedan med Kjell Bergqvist han åkte runt i världen och lagade/åt märklig mat. Han brukade i slutet av sina program skicka just sådana vykort. Tack Janne både för den appen o detta förnämliga forum! Vi åker på en längre resa till den Malaysiska övärlden på vårvintern, appen åker med dit också! |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg fortsætter med gammeldags vykort, så længe de findes. Jeg tænker, at det nok ikke er så mange år endnu
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har mycket att berätta om den där appen, för på den tiden var inte internet så utvecklat som idag, och mobilerna var inte heller som idag. Jag fick den första mobiltelefonen som hade färgskärm, det var en stor sensation! Någon kamera fanns inte, utan den följde med som en slags adapter, och sattes fast i botten av telefonen. Upplösningen var förskräcklig.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker också att "Riktiga vykort" är en jättebra grej. Har använt tjänsten i flera år och korten blir alltid mycket uppskattade.
Tack för det Janne! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"Riktiga vykort" är riktigt kul att både skicka och få,
tycker jag ![]() Att det var Jannes bebis har jag missat..hur kunde jag? ![]() Uppskattat hos våra gamla föräldrar som givetvis ramat in våra alster och ställt dom i bokhyllan för allmän beskådan. ![]() Min gube fick ett "riktigt vykort" med en fräsande och bubblande cheese saganaki i gjutjärnspanna, fotat av grannen. Det står faktiskt åxå framme hos oss... /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Idag är det ingen på Posten (eller postnord) som vet att det var jag som tog fram tjänsten. Men Posten är inte vad Posten var en gång i tiden. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ulla |
|
||||
|
||||
![]()
Precis. Posten är det bästa arbetsgivare jag har haft och de bästa kollegerna jag har haft. Dessutom fanns det möjlighet att byta inriktning, det gjorde jag flera gånger. Jag började som brevbärare och slutade som informationsarkitekt på huvudkontoret. Utan att ha någon utbildning. Skulle aldrig gå idag. Camilla började också som brevbärare, hon när hon slutade var hon analytiker, också det på huvudkontoret.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Annat var det förr, då man skrattade åt grekiska posten, som ni kan läsa om här. |
|
||||
|
||||
![]()
Det är illa med svenska posten.
Jag har fortfarande en del kontakter med mina jobbarkompisar på posten. Brevbärarna är fullständigt utmattade och känner apati för sitt jobb. Jag och Arne känner en lycka att vi fick pension i precis rätt tid. Vi slutade då vi tyckte att vår arbetsgivare var en bra arbetsgivare efter att ha jobbat på posten hela vårt liv på olika positioner. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Posten var en GOD arbeidsplass i de fleste av de 45 årene jeg jobbet der🤗👍 De siste årene jeg jobbet ble det verre og verre, det gjorde det veldig lett for meg å slutte ved første anledning, AFP(avtalefestet pensjon) da jeg fylte 62 år❣️ Jeg følte friheten som om jeg hadde vunnet i Lotto 1.mai 2011🍀 ![]() Kolleger savnes jo, men de treffer jeg ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Angående appen "Riktiga vykort" ska man även ha tillräcklig snabb uppkoppling, räcker tydligen inte med att det är stark signal.
Detta fick jag erfara i somras då jag fick meddelandet att bilden laddades upp för långsamt...försök igen...vilket jag gjorde ett antal gånger (extra angelägen att få iväg bilden då jag hittat ett så passande motiv till personen ifråga) men lyckades aldrig få iväg den ![]() Väl hemma tackade han så mycket men sa att det gott hade räckt med ett kort ![]() ![]() Ska man vara lite, lite kritisk tycker jag inte bildkvalitén är den bästa, färgerna kan bli lite dova och de vita ramarna på de fyrkantiga korten har också varit lite sneda ibland...men annars är den toppen tycker jag och korten mycket uppskattade hos mottagarna! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Kul Janne gillar att få vykort från Grekland. En ny tradition mao på semestern i Grekland. Köpa, skriva, posta vykort till Janne
En av alla traditioner som hitta bästa Saganakin, hitta kvälls bar o köpa hem bra Ouzo. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Från Arne och Birgitta, ![]() Från Lissi. ![]() Från Carle. ![]() Från Pelle. Tack än en gång! ![]() |
![]() |
|
|