![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det varmt, och ingen verkar ledsen för det, sån sen vår som vi haft. Cikadorna har inte vaknat än, de som för mig är ett riktigt sommartecken.
Jag har gott om tid att fundera . Små obetydliga tankar om människors öde, Greklands ekonomi och sånt, nåja, det ska erkännas att jag hellre funderar på katternas sociala samspel och vart sköldpaddan tog vägen... Vi åt middag, några vänner, en sån där grekisk middag med för mycket av allting, och somliga fick saker sagda som nog legat och grott länge. Jag undrar vad jag kommer att minnas av vad personen sa, för en del viktiga meningar ligger väl kvar i mitt minnesarkiv. Katterna är mindre komplicerade. Vi har tre knubbiga kattungar som håller på att lära sig sin plats i gruppen, som annars består av två äldre och fyra ganska unga , de flesta steriliserade. (Det betyder, för den som inte är van vid katter, att de blir lugna och mindre revirhävdande, snälla helt enkelt.) Kattungarna vill så gärna komma intill matlångpannan, men då fräser de äldre lite halvhjärtat, som om de ville säga "vänta på din tur". Mamman lägger sig inte i gruppens uppfostran och ungarna försöker genast igen. Inte bekymrar hon sig heller när de klättrar i en stapel med gamla stolar som maken ska laga nån gång. Vingligt och jätteroligt. Prima liv, lek och mat. Avundsvärt? Sköldpaddan som gästspelade här har givit sig iväg, bara den vet vart. Jag hoppas den hittar ett bra ställe. Det är väl ungefär vad man orkar fundera på i värmen. . |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är så härligt att få ta del av dina tankar!
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Hear, hear!
![]() /Sven |
|
||||
|
||||