![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag gått morgonpromenad i nästan grekiskt klart morgonväder, sedan duschat med tvättsvamp från Kalymnos och olivtvål från Tilos. Sedan ätit en frukost toppad med honung från Tinos och snart är det dags för en lunchsallad med bla soltorkade tomater från Tinos och med olivolja och kryddor på från Rhodos.
...och så har jag beställt en bok från Bokus också "The most beautiful villages of Greece" ( Tack för tips Annki!) I skuggan i Brassestolen ska jag senare läsa ut " En ung naken kvinna " av Arja Saijonmaa. Mycket trevlig läsning om några år på 70-talet då hon turnerade mad Mikis Theodorakis. Resten av dagen blir ogrekisk med samvaro med barn och barnbarn.... Ha en fin dag alla! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Virkelig en h e r l i g GRESK start på dagen ![]() Den "ugreske" fortsettelsen blir garantert også trivelig ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mmmm..lät som en helt underbar dag Lissi...ska också njuta idag.. fortsatt varmt här i Västmanland!
Men imorgon väntas rikligt med regn.. välbehövligt för de fortsatt drabbade skogsområdet som fortfarande brinner.. så ALLA har de inte lugnt och skönt och kan njuta av livet tyvärr.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det låter som helt perfekt dag!Här uppe i Boden har vi sen igår blygsamma 16-19 grader och det känns kallt,vi har ju vant oss med ~25 varma grader redan på förmiddagarna. Även vi ska umgås med barn och barnbarn på em.Ska till äldsta dottern på middag och såg till min fasa att Luleå drabbats av strömavbrott,men tack och lov inte hennes bostadsområde,puh,kunde ju ha slutat med att vi hade fått ta över det hela ![]() Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi! Kan inte låta bli att berätta att jag i skrivande stund bär en ring från Kefalonia, en klocka från Kreta, samt en tunika/klänning - även den från Kreta. Ringen köptes för 25- år sedan. Klockan och tunikan köpte jag nu i maj.
Vattenglaset i min vänstra hand är för tillfället det mest o-grekiska. Men om några timmar kommer innehållet garanterat vara grekiskt. ![]() Ha en fortsatt härlig söndag! ![]() Senast redigerad av sjöborren den 2014-08-10 klockan 11:57. |
|
||||
|
||||
![]()
Och jag sitter och tittar på mina tavlor.
En akvarell från Astypalea. En blyertsteckning från Paleochora. Tre akvareller från Kzo. En akvarell från Folegandros. Tre trätavlor från Rethymno. En oljemålning från Naxos. Samt en gipsskulptur från Tinos. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Lite grekmorgon!! Vakna med att blicken var riktad mot tavlan från Skopelos . En tidig morgon när vi står på båten mot hemfärd.En vacker soluppgång bakom bergen samt ett härligt böljande turkost vatten .2009 var det
![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Birgitta. |
![]() |
|
|