![]() |
|
|||
|
|||
![]()
För länge sedan läste jag att det ska finnas en vandringsled nere vid havet som går från Fira till Oia. Någon som vet något om detta?
|
|
|||
|
|||
![]()
Der findes en sti fra Fira til Oia.
![]() Stien går ikke nede ved havet men oppe på klippekanten. Det er nemmest at begynde vandringen i Imerovigli, og derfra tager det 2½ - 3½ timer til Oia. Et kort stykke forsvinder stien og man må gå på landevejen, men det er bare 400 - 500 meter. Hele vandringen byder på fantastiske udsigter. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det kanske blivit ngt missförstånd? Den enda vandringsled jag känner till går uppe på kraterkantens klippkam. Som kustlinjen ser ut har jag svårt att tro att det skulle gå att vandra nere vid vattnet. Klippkanten följer ju kusten så det är förstås nära till havet, men stigen ligger ej i strandnivå! ( Precis som Larvih skriver så är det SANSLÖST vackra vyer som bjuds därifrån !!)
Senast redigerad av giottoni den 2014-06-02 klockan 08:35. |
|
|||
|
|||
![]()
Här har du vandringsleden som går uppe vid klippkanten (calderan) http://members.virtualtourist.com/m/tt/7f9bf/, sedan kan man ju alltid vandra den nedre vägen från Fira till Oia men bara längs en smal landsväg. Man tar då den nedre huvudvägen och svänger till hö. vid skylten där det står Vourvoulos. Sedan kan man gå hela vägen längs havet. En del av vägen är jättenära havet och det finns en hel del små vika där man kan ta sig ner för ett dopp.
Ingela |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, tag tänkte aldrig på att man naturligtvis, precis som Ingela säger, kan vandra längs bilvägen utmed östra kusten. Är det badstränder Ni är ute efter så finns det ju flera fina längs den sträckan, men den spektakulära utsikten över Calderan går man miste om. Stundtals ganska hård trafik på den landsvägen, så är det en vandringsled Ni söker är det nog leden utmed Calderasidan Ni skall ta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag körde där i fredags och trafiken var minst sagt livlig. Hur många bussar med kryssningsturister som helst.
|
![]() |
|
|