![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej på er mina vänner här!
Sist jag skrev berättade jag att jag skulle separera (han inte jag) som ville. Jag skrev då att jag skulle ta en resa ensam, den resan blev inte av, jag har mått väldigt dåligt, och fick nytt jobb samtidigt....varit en väldigt tuff sommar med andra ord. Har nu lämnat vårt hus, bor ensam i lägh och mitt sommarjobb är snart slut. Så NU ska resan bli av. Måste komma bort från allt ![]() Frågan är bara vart? har inte så mycket pengar, så det får bli en sista minuten. Dom ställen jag måste välja på är :Thassos, Skiathos, Kreta olika områden, där finns dom billigaste resorna som jag har hittat iaf ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Elaka förutsättningar, men får jag drista mig föreslå dig att du tar en resa till Kreta. En mångfacetterad ö där alla turisterna kunna finna sig sitt paradis.
Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle tagit Kreta! Där finns både mycket folk runt om och avskildhet när Du vill ha det, fina bad och mycket annat att hitta på och titta på.
LYCKA TILL!!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Träffade en dam i Georgioupoli som just blivit änka. Hon var så glad över att ha blivit så väl omhändertagen av de människor som arbetade på restauranger och stranden. Hon var förvånad över den vänlighet hon mötte överallt. Nu är ju byn ganska liten och det bidrog kanske till att hon kände sig igenkänd och trygg bland både turister och byinnevånare.
Byn har en fantastiskt fin strand som gjord för långa promenader! Jag tror säkert att du kan finna glädje och trygghet i att komma hit men även till andra platser på Kreta. Oavsett vad du väljer, lycka till och njut av din vistelse! Lena |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! det låter som du verkligen behöver en underbar semester och jag föreslår att du boka billig flyg till Chania (både Norwegian och Ryan Air flyga dit) och tar buss eller taxi direkt till Paleochora. Vi har precis kommit hem efter en vecka i Paleochora och en vecka i Agii Apostoli och blev förälskad i Paleochora. Vi bodde på Haris studios och trivdes jättebra- Paleochora är en genuin Grekisk by som har allt- fina stränder, trevliga människor, fina restauranger och är inte "turistig" som andra ställena i Kreta. Det är svårt att förklara varför Paleochora är så speciell- när vi skulle åka buss tillbaka till Chania träffade vi en gammal grek man som stannade och pratade med oss och han summerade väldigt bra "Paleochora is a happy place" -och det stämmer! På kvällena stängs stora gatorna och alla sitta ute på restauranger - jättefin stämning på kvällen - och man behöver inte åka taxi eller buss utan man kan gå överallt. Finns två bra stränder med klar vatten och man kan åka båt till Elafonissi. Jag har varit i Thassos också men tycker att Paleochora skulle vara en bättre val. Lycka till
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för era snabba svar.....ska kolla upp Paleochora (vet ej om jag stavade rätt nu
![]() Dom billigaste resorna jag berättade om till kreta gick till chania områdena. Det var charter..men ska kolla upp alternativa resor som med ryanair...tack för hjälpen, hör av mej vad det blir ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Theresa bara nu åk iväg njut och ha det gott.Lycka till.Styrkekram.
Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har vært en del alene på Kreta i forbindelse med husbygging og bodd på forskjellige hotel, og har hatt det aldeles utmerket og truffet mange mennesker. Var litt spent på om det skulle bli ensomt og litt trist, men det var det ikke og folk er hyggelig så bare å ta litt initiativ selv så går dette veldig bra! Lykke til og reis! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Monica....
![]() Jag letar febrillt just nu, men svårt att hitta boende i Paleochera, finns bara i Kissame...eller vad det nu hette ? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har du kollat denna sida. www.paleochora-rooms.gr
Här verkar det finnas många alternativ Maargaretha |
|
||||
|
||||
![]()
Paleochora synes jeg også er en god ide
![]() søk på "room Paleochora" så får du opp både hoteller/apartments, bilder og guider. Håper du kommer deg av gårde, det har du virkelig godt av nå ![]() har selv reist alene de siste tre årene, første gang føltes ganske nervøst.. reiste til Parga..men elsket det! Følelsen av å bare hente inn krefter (han selv hatt en lang tøff periode), lese bøker, stå opp når jeg ville legge meg når jeg ville osv. Ta med en bok når du går ut for å spise... føles lettere med nesa i en god bok mens man venter på maten enn å bare glane ut i luften uten noen å prate med ![]() Lykke til... en dag kommer en ny prins.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Helt klart är Paleochora ett mysigt val eftersom det är en gemytlig ort och att det finns många sätt att koppla av och finna ro efter vad du har varit med om. Du nämner "Kissame...." - det är INTE i närheten av Paleochora eftersom Kissamos/Kastelli (ort/område) ligger på den norra sidan, mellan de två "tungorna" som sticker ut norröver från den absoluta västligaste sidan av Kreta. En ort som är mer bostadsområden/tristare plats som inte har turisthistorik värt att betygsätta så att säga.
Paleochora kanhända blir blåsigt ibland, det tillhör den södra Kretadelen rent allmänt och det kan i och för sig variera från vecka till vecka. Men välj för all del denna ort eftersom det finns gott om vänlighet från både ortsbor och andra turister, det är en vacker plats med hav på båda sidor om orten ute på en udde och mycket vackra berg ovanför den. Ingen "lätt" situation för dig, var öppen för alla tips du får här, vi är många som tycker väldigt mycket om Kreta. Jag har varit i Paleochora endast en vecka 2008 men det var störtbra! /Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade tveklöst valt Skiathos! Där finns allt på en liten yta. Det är lätt och billigt att ta sig runt ön. Det finns massor med folk- och uteliv så väl som lugna, sköna ställen. Där finns fantastiska stränder, både stora med mycket folk och små avskilda. Härliga promenadmöjligheter på en mycket vacker och lummig ö.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Slösa inte bort din tid.
Flygstol till Chania - taxi till stadsdelen Nea Chora - Förslagsvis till hotell Frini!, det av kvinnor ägda och drivna - strand 100 meter högst eller längre bort - asbra mat på Volakas taverna utan att vara dyrt - musik nästan varje kväll här och där. 25 minuters promenad till Chania city(kultut!, min vän.) och stadsdelen Splanzia eller Kasteli. Risken för att känna sig ensam är liten när så mycket finns att se och göra.. |
|
|||
|
|||
![]()
Om du har möjlighet är ett tips att vänta med att åka till efter skolorna har börjat, dvs omkring den 20/8, då blir sista-minuten resorna mycket billigare.
Undrar också om du enbart är ute efter lugn och ro eller om du också vill ha möjlighet till att uppleva sevärdheter, shopping etc? Personligen tycker jag det kan vara skönt med sådant som distraherar lite när man känner sig nere. Är det för lugnt får man för mycket tid att tänka! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I din situation skulle jag valt en mindre/halvstor ort med vacker natur. Vet inte varifrån du åker i landet men Molyvos på Lesbos skulle kunna vara ett bra alternativ. Fin liten stad som är levande även utan turisterna. Vänliga människor och det är enkelt att ta bussen till Petra och Anaxos. Nackdelen med Molyvos är den relativt långa transfern från flygplatsen.
Själva har jag och några av mina närmaste hittat en prisvärd resa till Skopelos i slutet av augusti. Det blir första gången jag besöker den ö-gruppen. Hade tänkt rekommendera Skiathos eller Skopelos men ser att du firat en högtidsdag där med din man så då kanske allt blir för sorgligt. Du får gå på din inre känsla och välja utifrån den. Oavsett var du hamnar hoppas jag att du får välbehövlig avkoppling och återhämtning. Eva Senast redigerad av Eva L den 2012-08-05 klockan 09:32. Anledning: Stavfel |
![]() |
|
|