![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hemkommen från vår första ö-luff den bästa semestern vi haft.Startade den 22 juli med en natt på pireus dream blev en blev ingen dream ac fungerade ej typ 40 i rummet men va gjorde det vi skulle börja vår 18 dagars tripp i underbara Grekland.Tidiga morgon avfärd med Seajet destination Milos att inte mer turister upptäckt denna pärla är underligt.Den blev mesta överaskningen inte trodde vi att den var så fin.Sarakiniko ja säger bara det vi gick omkring med ett smile hela dan.Bodde på Studio Helios kan inte bo bättre lugnt fast ändå mitt i centrum satt och såg båtarna komma in med nya nyfikna turister.Sedan avfärd mot Ios bodde på Avanti hotell mycket bra boende största behållningen var så klart Choran Ozerian Katogi hade fantastisk mat annars så är den en nästan för karg ö i min smak men stränderna är i klass med Naxos nästan att Mylopotas slår Plaka beach på Naxos.Ytterligre en ö skulle besökas Naxos hade nästan en tår när jag såg Portaran där stod Rena och väntade bodde så klart på Pension Sofi ni som bott där vet hur bra det är.Besökte så klart de fina stränderna och som vi missat ifjol Dimitras tempel mäktigt och mitt ute i landsbygden.Avslutade med ett dygn i Aten bodde på Atens gate hotell perfekt läge nra Plakan Akropolis och gamla stadion men herregud va varmt 43 grader orkade knappt shoppa.Och allt har fungerat perfekt och alla öar vi besökt inget krångel att få ut pengar och till sist tack Janne för alla dessa E-guider som har gett oss så bra information.Hälsningar från två mycket nöjda ö-luffare.
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Gilla (om det varit Facebook)
Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Roligt att ni är så nöjda med resan! |
|
||||
|
||||
![]()
Tips! Skriv ett resebrev och berätta mer om er resa. Alltid kul att få läsa ett långt resebrev om andra båtluffares erfarenheter och turer. Resebreven blir också något som tipsar, rekommenderar, andra båtluffare som ska ut och kanske vill ha mer i bakfickan.
|
![]() |
|
|