![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla!
Nu börjar vi få problem med att bestämma oss. Vi funderar på att ta en resa till Lesbos eller Lefkas men vet ej vilken av dem. Gällande Lesbos är det Molivos vi hade tänkt oss och på Lefkas är det Nidri. Vi gillar den grekiska lugna charmen. Ställen vi varit på innan och gillat skarpt är Tilos, Samos och Santorini. Någon som kan rekommendera något av ställena. Vi gillar att det är lite lugn där man bara sitter och tar ett glas vin och tittar utåt. Självklart är det kul om man kan göra lite utflykter också. Vi är ett par mot 30års åldern. Tack för hjälpen Fredrik |
|
||||
|
||||
![]()
Alltid svårt att råda andra men Lesbos är helt klart en av mina favoriter. Har besökt båda öarna och orterna och Nidri är inget ställe som jag återvänder till. Nu är det visserligen väldigt länge sedan jag tillbringade några dagar där så Molyvos är ett betydligt färskare minne. Det fanns många vackra stränder på Lefkas och huvudstaden hade viss charm. Molyvos är en vacker liten stad och där jag bodde i de gamla gränderna var det väldigt fint.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lesbos har mycket att erbjuda om ni vill göra utflykter. Det finns hur mycket att se och göra som helst. |
|
|||
|
|||
![]()
Det blir 2v till lesbos och Molivos. Hotellet Sea Horse som erbjuds av Ving. Hoppas detta komemr bli fint!
/ Fredrik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Byn eller även hotellet? Berätta gärna mer
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hotellet.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Skulle gärna åka dit på en chartervecka med en väninna men både Ving och Apollo har numera bara resor från Köpenhamn och dit är det långt om man bor i norrland. Helt säkert kommer ni att få det bra där. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Har kollat på lite bilder över Molivos, verkar som sagt väldigt fint.
Men en sak jag funderat över. Vi kommer som sagt bo i hamnen. Finns där något mer än bara restauranger? Hur lång tid tar det att gå till andra faciliteter. Som butiker och stranden? Enligt Ving är det 0 m till lokalt centrum men det lär vara själva båthamnen. Sedan är det 600m till stranden. Kan det vara så att man går upp på "bergsvägen" som man oftast ser på bilderna. Som på denna bilden precis ovanför den vita båten t.ex. (Hoppas man får länge, annars tar jag bort) http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater / Fredrik |
|
||||
|
||||
![]()
Allt är ganska nära så ni kommer inte att uppleva läget som ocentralt. Stenstranden i Molyvos har en offentlig pool men det är inte så märkvärdigt. Gott om sjöborrar. Jag badade inte där utan mest i Petra och ett par gånger Anaxos dit jag åkte lokalbuss som går relativt ofta.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()