Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-19, 18:02
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard Mitt i aventyret!

Hejsan!
Taxiresan mitt i natten over bergen till Chora Sfakion var magiskt vacker i fullmane. Mysig tillvaro i Sf bland alla fransoser. Provade de flesta oppna matstallena, allt var gott, fantastisk fisk. Fick nagra soltimmar varje dag mellan molnen. Stora svarta regnmoln hangde runt oss men regnet kom aldrig.
Tog bussen i morse in till Chania, kandes som en helt annan resa i dagsljus. Sno pa en topp och byarna lag inlindade i morgondimman. Lamnade in vaskan och knatade runt i staden nagra timmar, hittade riktigt bra trots att det var 30 ar sedan jag var dar sist.
Fortsatte med buss till Paleochora, aven det en helt fantastisk bussresa i sa hissnande vacker natur. Paleochora, vilket aterseende - over 30 ar sedan taltade jag pa stranden. Vad kan man saga? Harligt att vara har igen!
Pyttan
Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 15:12
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard Sv: Mitt i aventyret!

Hejsan!
Har precis klamt i mig en jatteglass, tyckte jag var vard det!
En lang harlig dag som borjade med att jag tog morgonbussen fran Paleochora tillbaka till Chania. Installerade mig pa hotellet i gamla stan och tankte ga till stranden i Nea Chora. Val dar sa tankte jag att jag kan nog ga till nasta strand istallet. Sa dar holl jag pa hela dagen, bara fortsatte att ga langs kusten till nasta strand. Och nu sitter jag pa en bar i Agia Marina, valdigt trott i fotterna, blir nog en taxi tillbaka till Chania.
Fantastisk kuststracka om man bortser fran all bebyggelse!
I dag har det varit sol hela dagen men fortfarande en kall vind!
Halsningar Pyttan
Svara med citat
Gammal 2011-04-22, 16:21
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: Mitt i aventyret!

Hvilket herligt eventyr.

Fra Chania til Agia Marina har du spadseret otte kilometer..
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:10.