![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Närmar sig resan med stormsteg, om en vecka är vi nere på Karpathos i Pigadia och hotell Astron Princess
![]() är inne å kollar vädret med jämna mellanrum, står väldigt ofta stark vind om vindstyrkan.... ![]() ![]() och hur är kvällarna med den starka vinden, bör man packa ner ett gäng leggings och cardigans???? |
|
|||
|
|||
![]()
Allt är relativt ! Visst blåser en vind på den sköna ön !
Har aldrig upplevt det som något problem, vare sig för bad eller kvällspromenader !! Tvärtom, kan kännas skönt med lite svalka !! Njut av Karpathos !! |
|
||||
|
||||
![]()
Problemet med stark vind på Karpathos mitt i sommaren är egentligen varken kyla eller vågor, det är snarare att man kan känna sig lite blästrad på sandstränder...
Men leggings och tröja behöver du nog inte tänka på. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi hade också läst och trott att det blåste mycket på Karpathos. Vi var nere mellan den 27 maj och 3 juni och behövde inte långärmad tröja eller tights en enda kväll. Snarare var det så att det var skönt med lite vind. Inga problem alls att bada (vågor).
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi ar mycket tacksamma for vinden, det skulle vara outhardligt varmt annars! Leggings... nja, dottern satte just pa sig ett par infor kvallens bravader, men de akte snabbt av igen. Det ar alldeles for varmt! Vagor behover du inte heller bekymra dig for; det finns alltid strander som ar mer skyddade.
Karin pa plats i Pigadia en knapp vecka till |
|
||||
|
||||
![]()
En hel del vind på Karpathos, Ja!!!! Kallt på Karpathos i Juli???? Mycket svårt att tänka mig. Vindarna kan vara ganska starka ibland, men de är dock varma. Så frysa tror jag inte att man kommer att göra. Däremot är det klokt att se till att man inte har tvärdag i rummet/lägenheten. Då lär det kunna smälla rejält i dörrar eller fönster.
Men nog tror jag att det är varmt och gott. Ha det skönt! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Varmt o gott är precis vad det är i Stockholm. Nyss inkommen från ljuvliga 22 grader, nästan vid midnatt. Imorgon ska det enligt prognosen bli hela 32 grader varmt här.
![]() ![]() /Homeros |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för svaren. Då ser jag fram emot ett varmt och lite blåsigt Karpathos där jag trots allt kan doppa mig i havet
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har landat på Karpathos idag och är det något som inte saknas så är det vind! Det gäller att hålla i hatten.
|
|
||||
|
||||
![]()
Och värre skall det blåsa om man tror på väderleksrapporten
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jotack, idag blaser det smaspik, minst sagt! Korde ner till Diakoftis, men insag att dar skulle man snabbt bli sandblastrad.
![]() ![]() Karin som njuter |
|
|||
|
|||
![]()
Nej va dumt, nu närmar det ju sig vår resa... tråkigt med orkanstormar tycker jag ändå.. även om det är varmt, jag vill ju gärna sola och bada utan att blåsa bort eller få sand i munnen typ... nu blir jag lite småstressad känner jag
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skippa stressen ;-) Ok, det kommer att blåsa varma vindar på flygplatsen, men nere i Pigadia, är Ni ju något i lä !!
Enl. www.yr.no. Långtidsvarsel, så kommer Ni att få strålande sol. Vind c:a 10m/s.NV. Det blir mycke' sol o bad. Sand kan man få i munnen ändå !! Ni kommer säkert att få en skön vistelse på Karpathos !!! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
När det blåser brukar det vara bra att försöka fråga sig fram lite. Fråga nån hotellfarbror, servitör eller nåt i den vägen "Vilken strand är det bäst att åka till idag?" Genuina öbor har varit beroende av väder och vind hela sitt liv, de har bra koll på hur olika delar av ön påverkas av olika vindar. |
![]() |
|
|