Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-04, 15:48
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Tanke-och bildsortering pågår...

Nu har vi varit hemma några dagar efter vår hittills längsta vistelse på Kreta. Sambon tog drygt 400 bilder och undertecknad lite färre
Så han har sysslat mest med bildredigering, medan jag har sorterat tankarna med hjälp av resedagboken.

Det smidigaste sättet att dela med sig av resans höjdpunkter är att skapa album över dessa, tycker vi. Så lite då och då under de närmaste veckorna kommer det sådana från oss. Vi börjar med en sevärdhet som jag tror inte så många har varit till, eftersom den ligger på "fel" sida av Kreta. Kreta Akvarium (Cretaquarium) hittar man ca 15 km öster om Heraklion. Hyr man bil så är det inte särskilt lång sträcka att köra från Rethymnon med omnejd hursomhelst. Tycker man att det är intressant att kolla vilka havsdjur/växter som finns (eller kunde finnas i fall det inte var så utfiskat) i Medelhavet så är detta ställe en höjdare! Fina, för det mesta riktigt stora akvarier finns det. Lite smakprov i form av bilder från Kreta Akvarium kommer senare ikväll!

Ivi
Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 18:48
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tanke-och bildsortering pågår...

Så här ser akvariet ut från utsidan. Resten av bilderna finns nu bland albumen.

Ivi
Svara med citat
Gammal 2009-07-09, 20:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Tanke-och bildsortering pågår...

Vi var på väg dit när vi senast var på Kreta. Nu ångrar jag att vi aldrig åkte dit. Tack för fina bilder. Nästa gång måste det bli av.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:55.