![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla,
Malena heter jag och ska med min sambo till Grekland och Karpathos för första gången den 22 september. Jag har varit här och på internet i övrigt och spanat runt och fastnat för Apella beach och Diakofti. Hur låter det? Vi ska bo i Amopi men båtar till ovanstående stränder utgår från Pigadia? Är det svårt att hitta aktuella båtar/turer? Det pratas mycket om svåra, dåliga vägar, är det lönt att hyra vespa/moppe och ta sig dit själv? Är taxi tillförlitligt? Går det att komma överens om fast pris? Hur enkelt/ofta tar man sig från Amopi till Pigadia och tvärtom? Ni ser, jag har massor av praktiska undringar ![]() ![]() Tack på förhand och trevlig helg! /Malena Senast redigerad av Malena den 2005-08-27 klockan 10:38. |
|
||||
|
||||
![]()
Du har gjort et bra øy-valg, Malena!
![]() Det går busser mellom Amoopi og Pigadia, men ikke så ofte... Tror den siste bussen går fra Amoopi kl 17, Koster 1 euro. Taxi koster ingen formue det heller....Det er også fullt mulig å gå. Vi gikk over høydene fra Pigadia til Amoopi i sept/okt i fjor i 32C ( i skyggen) , kan ikke huske at et bad har vært så herlig noen gang..... Ha en super tur!!!!!!!!!! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Titta i den här tråden, där finns nog en del svar på dina frågor:
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1727 |
|
|||
|
|||
![]()
Missförstår mig rätt nu allihopa
![]() Någon? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, men vi har ju redan skrivit om allt detta, om och om igen!
![]() ![]() Karin Senast redigerad av karinafp den 2005-09-06 klockan 18:13. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|