Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-23, 15:23
sebbut sebbut är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Går färjorna på kvällen från pereus

Hejsan jag hade tänkt att åka och öluffa i kykladerna. jag kommer att landa ca. kl 18.00 vid aten och vara vid hamnen (pereus) ca kl. 20.00. min fråga är om det går några båtar på kvällen efter den tiden. (länka mig inte till någon hemsida som ändå inte har lagt upp tidtabellerna än, tack). tänkte om någon varit där nyligen och kommer ihåg om båtarna går på kvällen.

tackar på för hand.
Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 23:17
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Går färjorna på kvällen från pereus

Det brukar gå några färjor runt midnatt. Bland annat GA ferries brukar ha denna avgång. Jag älskar dessa avgångar då man kan lägga sej i lä på däck och vila lite lätt för att gå upp och titta på de öar man passerar, sedan då man kommer till Naxos tidigt på morgonen så går man runt och tittar lite och fram emot lunchtid söker man boende så behöver man inte betala för första natten heller. Är man elak kan man ju också försöka få resterna av den första natten gratis om man tar boende direkt av någon roomsare då man kommer dit.
Aj vad jag saknar detta nu då jag ska båtluffa med barn, det är väl kanske inte idealet att åka nattfärja med småbarn (fast egentligen sover de ju ändå i vagnen på natten.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 09:07
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Jag noterade på GTP att det av mera outgrundlig anledning finnes en färjeförbindelse med Blue Star Ittaka klockan 20.00 från Pireus till Paros och Naxos. Samma den 8 Juni.

Kanske det är någon grekisk storhelg då??
Men, landar man vid sextiden och ska med färja från Pireus klockan åtta, då är det mer än vanskligt att hinna.

Arne
Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 14:21
sebbut sebbut är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

okej, tack Arne!
Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 23:17
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Jag noterade på GTP att det av mera outgrundlig anledning finnes en färjeförbindelse med Blue Star Ittaka klockan 20.00 från Pireus till Paros och Naxos. Samma den 8 Juni.

Kanske det är någon grekisk storhelg då??
Men, landar man vid sextiden och ska med färja från Pireus klockan åtta, då är det mer än vanskligt att hinna.

Arne
Känns som pingsthelgen,kan alltså vara något att lägga på minnet, kan ställa till med en del elände med fulla båtar och fullbokade öar (mest Folegandros).

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:17.