Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-30, 12:53
Marie & Thore Marmins avatar
Marie & Thore Marmin Marie & Thore Marmin är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Naxos till rhodos??

hej. tror att vi har hittat 10000kronrsfrågan Hur tar man sig till Rhodos ifrån Naxox månadsskiftet sept/okt.2008? Vi har kollat med gtp men sökt fram och tillbaka så huvudet snurrar,men får inte ihop det. vi vet att det finns många Kalimeror som är duktiga på sk.spökbokningar. snälla
Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 14:12
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Naxos till rhodos??

Lättlöst problem!! De allra flesta storfärjorna mellan fastlandet och Rhodos angör alltid Syros på sin färd. Alltså får man från Naxos ta en färja till Syros framåt kvällskvisten för att sedan efter någon timmes väntan borda färjan till Rhodos. På denna långa tur är det faktiskt läge att sig en hytt förhyra.

Mellan Naxos och Syros finnes det bra förbindelser.

Arne
Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 14:21
Marie & Thore Marmins avatar
Marie & Thore Marmin Marie & Thore Marmin är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Tack arne. vi hade tänkt oss att ha en skön badsemester hos våra vänner på prokopios i kanske 4 veckor om havstemperaturerna står oss bi. och sedan avsluta med en vecka på rhodos. nu har du löst en av knutarna.
Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 15:30
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Så sant!! Det här med hytt på nattfärja. Grekerna ha en mycket säregen
prispolitik avseende hytter på nattfärjor. Helt uppenbart är att det pris man tar är relaterat till bäddplats.
Alltså ha vi under vårt idoga resande erfarit att om man komma två personer att begära hytt för nattresa, då kosta det exv 19€ per person.

Alltnog. Komma jag alena till receptionen på fartyget och äska hyttplats för en person, då kosta det 19€. Har jag Hustrun med mig vid bokningstillfället, ja då blir det tvenne gånger 19€ alltså 38€....

Listig Arne gå då alltid själv att boka en hyttplats a 19€. Betalar och gör klart. När så pursern visat mig till hytten och jag mig installerat, då taga
Hustrun sin promenad till sagda hytt. Tvenne bäddar!!

Då kunna någon invända: Men om det komma en annan mansperson till hytten in?? Nix, så funka det ej. Grekerna parar ej i lågsäsong ihop obekanta resenärer med varandra i samma hytt. Allt enligt vad vi erfarit och under många år tillämpat.

Arne
Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 22:09
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Hmm, fyra veckor på Agios Prokopios, jo jag tackar jag.
Nu orkar jag inte börja söka i tidtabellerna men det känns som att en alternativ resväg kan gå via Astypalea. Ni tar er alltså från Naxos till Astypalea, borde gå båtar där tycker jag. Sedan borde det finnas båtar från Astypalea till Rhodos också tycker jag det känns som.
Att det blir ett stopp på Astypalea ser jag inte som en nackdel, fyra veckor på Naxos låter visserligen härligt men nog kan ni låna ut lite av de veckorna till Astypalea också, det skulle åtminstone jag göra även om jag är Naxosfrälst.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2007-12-01, 11:28
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Det går att flyga mellan Astypalea och Rhodos också några gånger i veckan. Kolla på Olympics hemsida, det går att få fram flygtider (och även boka) redan nu. Kan vara ett alternativ vid den tiden på året när det inte går så mycket färjor.

Och några dagar på Asty är aldrig fel, det är en av våra absoluta favoritöar.

Celbe
Svara med citat
Gammal 2007-12-01, 13:28
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Listig Arne gå då alltid själv att boka en hyttplats a 19€. Betalar och gör klart. När så pursern visat mig till hytten och jag mig installerat, då taga Hustrun sin promenad till sagda hytt. Tvenne bäddar!!
Nämen Arne, nu tror jag du hittar på!
Inte tror jag på att ni skulle kunna göra så.
Kanske ni "övervägt" denna möjlighet i fantasin, men inte i verkligheten, det tror jag helt enkelt inte på!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:26.