![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu när vintermörkret sänker sig runt oss planerar jag och dottern med son för en liten resa med direktflyg från Umeå. Bekanta på jobbet reser ibland till Las Palmas och de säger att staden har utvecklats till en modern spansk ganska stor stad med trevliga affärer och restaranger. Vi ska mest koppla av, äta gott, strosa och titta i klädaffärer, kuriosa, antikt, gallerier etc. Event kombinera med några dagar på sydkusten där det finns riktigt bra hotell som är prissänkta nu i december. Barnbarnet är för litet för att vara i direkt sol så sol och bad blir det ganska lite av. Har någon bott på Vings hotell Riu Flamingo eller Riu Palace Maspalomas som Ving nu har bra priser till. Verkar gå att kombinera med 3 nätter i Las Palmas. Andra tips eller erfarenheter vill vi gärna höra. Jag har själv bara besökt Gran Canaria en gång för mycket länge sedan och jag har inga stora förväntningar på ön som jag vet är väldigt präglad av massturism. Vill dock bo bra med tanke på lilla barnbarnet. Har rest en del charter med ving och de har nästan alltid överträffat mina förväntningar. Vi har varken tid eller möjlighet att resa längre bort och med en bebis lockar direktflyget oss att göra en liten vinterresa.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bodde på "Sunwing Resort Arguineguine". Jätte fint hotell. Men allt inom hotellområdet är svindyrt! Varning!
En till varning bara. Vattnet i poolen var svinsalt, simglasögon är ett måste. Däremot var hotellt perfekt för oss som bara ville ta det lungt. Att däremot Gran Canaria inte var i vår smak hade inte med vårt förträffliga boende att göra! Hotellet rek. ![]() Har ingen aning om det går att kombinera med Las Palmas. Senast redigerad av Siri A den 2007-11-04 klockan 17:51. |
|
|||
|
|||
![]()
Var på Kanarieöarna för ca 4år sedan och bodde på hotel Tamarindos i San Augustin.Hade den bästa hotellfrukosten någonsin och njöt i fulla drag vid hotelpoolen(det var alldeles för kallt att bada i havet).Las Palmas blev jag jätteförtjust i!Åt på trevliga tapasrestauranger och shoppade i små butiker.Såg faktiskt bara spanska turister där,i Las Palmas.Vi var där i mars.Blev väldigt positivt överraskad eftersom jag trodde det skulle vara som ett enda stort Playa del Ingles
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har en vän som bodde 24 år i Las Palmas och jag har redan ställt denna fråga till honom.
Han sade, Oavsett om du vill bada eller ej så ska man bo vid Las Canterasstranden som ligger väldigt centralt! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla svar. Nu har vi bokat och det blev Puerto de Mogan sen får det bli en dagstur till Las Palmas. Kände att det blir bäst för barnbarnet med en lugn och bilfri miljö. Har pratat med några som varit där och de var väldigt nöjda. Lovar att återkomma med en reserapport därifrån. Vi åker en vecka i december.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker att du har gjort ett bra val av ort, där är det lugnt och skönt och ofta bra väder. Om du ska ta en dagstur till Las Palmas så rekomenderar jag buss, trafiken i Las Palmas är besvärlig och det är nästan omöjligt att hitta parkering.
//Ingela |
![]() |
|
|