![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För första gången har jag varit med om en jordbävning. Tidigt på söndagsmorgonen vaknade jag till av att jag skakade runt i sängen
![]() Vaknade inte till ordentligt. Tänkte bara tanken att sängen hoppade inte ![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter otäckt! Egentligen är det konstigt att man inte är med om det oftare, med tanke på hur vanligt det är med jordbävningar i Grekland...
Jag var i Grekland under den stora jordbävningen i Aten för några år sen - fast vi satt på båt på väg in till Aten så vi märkte inget. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag hade känt lite skakningar vid 2 tillfällen innan den större kom. Det kändes ungefär som när det blir luftgropar när man flyger, fast kanske inte så starkt. Jag låg i sängen vid de tillfällena och sängen brukar ju oftast inte röra på sig...Sedan när den större kom så fick jag nästan hålla fast mig i kanterna på sängen, kände även på sängen brevid om den rörde på sig, visste inte om det var jordbävning, poltergeist eller om någon låg under sängen
![]() ![]() Natten efter kände jag lite skakningar, kanske bara i ett par sekunder. Bodde ganska högt upp på mitt hotell, så det kanske svajade lite mer där än på endel andra ställen. Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej.
Ja, även jag var där, bodde i Kyra panagia på Akropolis - som jag brukar när det hände. Tydligen den 23:e, dels vid midnatt, dels (när jag vaknade av vobblande säng) kl 3.56 på morgonen... Men så är det där nere. Kallas ju i EU för 'jordbävningsområde 2', varför man tvingas bygga på särskilt sätt med stark konstruktion. Jag vet eftersom jag skall bygga snart i Katodio och det är en massa runt det där med grundkonstruktionen. Så, sov lugnt. /Dan S/ |
|
||||
|
||||
![]()
Det var trevligt och träffa dig på flyget Dan
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag var med om ett skalv på Rhodos en gång. Jag låg i vattnet och simmade så jag kände inget, men man kunde se hur hotellen på land skakade. Det var både häftigt och otäckt.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Riitta! Var/är du på Sound of the Sea-hotellet?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag var också på Karpathos och vaknade på morgonnatten den 23/9 av att hela sängen skakade. Visste inte om det var på "riktigt" men kändes konstigt!
/Mimmi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var på Amaryllis och skakade runt
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vet du vilket år det var? Jag är så dålig på att hålla isär olika resor
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Frappe! Det är -99 jag är ute efter. Den stora jordbävningen som förstörde ett område i Atens utkanter.
|
![]() |
|
|