Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-19, 07:48
klara55a klara55a är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Kreta sugen

Har funderingar kring att ev åka ensam då det verkar omöjligt att få med någon just nu. Är ju tyvärr ingen ensamvarg så undrar om det finns någon med erfarenheter kring att åka själv.

Svara med citat
Gammal 2007-08-19, 08:10
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kreta sugen

När jag är sugen på Kreta så åker jag, oavsett om jag får någon med mig eller inte. Låt inte det hindra dig.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2007-08-19, 08:21

Ja det skulle verkligen vara en utmaning att åka själv. Att sola o bada o shoppa e väl inga problem att göra själv, men att sen gå ut o äta o dricka nåt gott eller ha lite kul, är ju knappast något man njuter av alldeles ensam
Svara med citat
Gammal 2007-08-19, 08:33
91kgs avatar
91kg 91kg är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av klara55a Visa inlägg
Ja det skulle verkligen vara en utmaning att åka själv. Att sola o bada o shoppa e väl inga problem att göra själv, men att sen gå ut o äta o dricka nåt gott eller ha lite kul, är ju knappast något man njuter av alldeles ensam
Hej!

Jag förstår precis hur du känner det!

Själv så hade jag åkt mycket oftare till Kreta om jag hade en hälft som kännt detsamma för att resa(Kreta)som jag och att åka själv är inte på långa vägar detsamma,utan det hade kännts som att något fattas.

Vi separerade och jag tänkte,en kvinna som älskar Kreta stod naturligtvis högst på önskelistan*ler*,men efter drygt 1/2år så provar vi igen och nu så har hon fått lite mer smak för resande och Kreta och det med alla fina minnen i åtanke, så det blir Kreta i höst.

Tillägg:
I samband med det mailade jag Kalimera(Janne)och lade in en önskan om en underavdelning "Resevänner"*ler*vilket säkert kan komma fylla sin funktion om vi vågar lite mer.

Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2007-08-19, 08:59
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Om du bara vågar ta kontakt själv är det säkert inga problem att hitta några att gå ut och ha kul med.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2007-08-19, 09:24

Är inte en blyg människa, och mycket social, men att TA kontakt har jag svårare för tyvärr.

Tack iaf för lite uppmuntran och svar från er.
Svara med citat
Gammal 2007-08-19, 09:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Finns en del gamla trådar kring tankarna med att resa ensam. Jag har rest ensam flera gånger och visst kan det bli tomt att äta middag ensam ibland men det är också mycket lätt att få kontakt med andra människor. Enklast har det nog varit när jag rest långt som till Brasilien och Thailand men även vid resor till Grekland har vänskapsband knutits.

Vid årets ö-luff träffade jag flera trevliga människor från olika länder. Det blev både långa middagar och annat roligt.

Ägarparet där jag bodde på Ios bjöd alltid på en trevlig pratstund och en tallrik mandlar från egna odlingar. Väldigt trevliga.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-08-19, 12:50
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi brukar åka som familj, men för två år sedan åkte jag ensam med barnen. De var mitt sällskap, så jag kände ingen saknad, eller kanske ibland lite saknad efter vuxensällskap bara. Men under den veckan vi var på Kreta, så blev jag bekant med andra som bodde på hotellet och blev också inbjuden till att gå ut och äta middag med andra familjer/sällskap. Folk bli lite mer avslappnade utomlands och nyfikna på nya människor. Om du själv vågar ta lite kontakt, så ger det sig nog.

Jag kände mig fullständigt trygg och bekväm när vi gick ut och åt, blev väldigt bra behandlad överallt. Det kändes inte avigt att sitta och ta ett glas ensam när barnen var iväg och spelade minigolf tex. Ta med en bok och en tidning, så har du något att sysselsätta dig med om det känns konstigt att sitta ensam på en taverna. Vilket jag inte tror att det gör, utan det ger sig nog!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:36.