Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-11-03, 11:47
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Eckerö
Inlägg: 152
Standard Nästa sommar klar

Har köpt flygbiljetter 11:e juni från ARN till Athen för 2 pers (105:- eur/st) och retur 30:e juni (104:- eur/st). Återstår att boka och betala Athen-Samos t/r när Olympic börjar sälja biljetter till sommarn (troligen i mars). Nu ska vi bara fara till Barcelona och orientera om 2 veckor, 7:e mars en vecka i Collalejo, påsken i Guadalajara (Madrid), spanska mästerskap i orientering. Sedan väntar 2,5 veckor i Vathi.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-11-03, 19:10
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Nästa sommar klar

Hellasturen til sommeren er ikke bestilt ennå, men vi reiser også til Corralejo på Fuerteventura 7 mars
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-11-16, 16:58
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Gotland
Inlägg: 210
Standard Sv: Nästa sommar klar

Vi har heller inte beställt, kommer att åka i september, var i augusti i år, men det var lite för varmt med + 38-40!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-12-16, 13:58
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 69
Standard Sv: Nästa sommar klar

Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa Visa inlägg
Har köpt flygbiljetter 11:e juni från ARN till Athen för 2 pers (105:- eur/st) och retur 30:e juni (104:- eur/st). Återstår att boka och betala Athen-Samos t/r när Olympic börjar sälja biljetter till sommarn (troligen i mars). Nu ska vi bara fara till Barcelona och orientera om 2 veckor, 7:e mars en vecka i Collalejo, påsken i Guadalajara (Madrid), spanska mästerskap i orientering. Sedan väntar 2,5 veckor i Vathi.

Bra pris !! Vad brukar t/r med Olympic kosta per person och är det täta turer ?! Har aldrig testat inrikes. Direkt till Samos kostade ca 8 500 - 9 500 kr runt samma tid för tre vuxenbiljetter såg jag på nätet idag.
Vet ni var ni ska bo på Samos - kanske ngra små tips ?? I Pythagorion centralt eller i Kokkari centralt. Med centralt menar jag att jag inte vill traska långt hem i mörka kvällen efter middan eller baren eller vad det nu är typ hamnpromenaden i Pythagorion eller åtminstone innanför stadskärnan o i Kokkari likaså likvärdigt läge. Pool eller ej spelar ingen roll om utsikten är bra men saknas shysst utsikt/mysig går el likn fr balkongen så kanske en pool kan få väga upp?? fast på Samos är det dåligt med pooler vet jag i de lägen jag föredrar....Det får gärna vara typiskt grekiskt och med charm o personlighet, inte så stort men lgh/rum skall vara rymliga och rena o fräsha och kylskåp måsste finnas, gärna litet kök oxå.
Skriv lite tips om du känner för det. Budgeten för en 13 åring och två vuxna max 20 000 kr för 3 v avseende boende + flyg o båt.//Lena

Senast redigerad av Fenalena den 2010-12-16 klockan 14:37.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-12-22, 12:16
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Eckerö
Inlägg: 152
Standard Sv: Nästa sommar klar

Fick för 130:- eur/st t/r Athen-Samos. Totalpris Sto-Ath-Samos t/r för 340:-euro/pers. Vi bor i Kalami, Vathi (Samos huvudstad) i en 2 rum+kök lägenhet vid Anthemis Apartements (sök på www.booking.com). Vacker utsikt från balkongen över Vathi-viken. 300 m till Gangou-beach, pool finns, lugn omgivning med lokalbefolkning som grannar. Trevlig personal (Ali och Ute). Tar ca. 15 min att gå till centrum. Man måste bara tänka att service i Vathi är inte byggd i huvudsak till turister, som i Pythagorion eller Kokari, utan till lokalbefolkning. Söndagar tex. är butikerna stängda (också matbutikerna), under veckan har en del butiker kvällsöppet (kl. 18-20/21) på tisdagar, torsdagar och fredagar (juli-augusti). Vill ni ha en lugn semester utan "massa nojs" rekommenderar jag Vathi. För oss är Anthemis, Vathi som en sommarstuga, man tillbringar sin semester där. Träffar vänner som man har lärt känna under åren, träffar "stammisar" som gör som vi, kommer varje sommar tillbaka till Anthemis och Vathi. God Jul och Gott Nytt År i väntan på Samos resan.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-12-23, 13:55
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 337
Standard lite sent..

Äntligen tillbaka efter 4 år....

Boende
Melamfilo,litet,mysigt,hemtrevligt och så Anita och Ross.Härliga människor!

Mat
Vi åt på Avli,El Greco och inne på gågatan.Var på Steps en gång ,men var
inte nöjda när vi gick därifrån.Bäst den här gången var El Greco.Hittade en liten taverna som heter TASOS,ligger på vägen till Kalami,ser oansenlig ut
men maten var god.

Bad
Mykali,där trivs vi!

Utflykter
Bergsbyar,keramikbutiker,Drakei,vägar som man kanske inte skulle åkt på....

Shopping
Det gjorde vi i Phytagorion,utbudet i Samos stad är inte så stort

Allmänt
Vi tyckte det var lite turister inne i stan,många restauranger hade lite
eller inga gäster

Vädret
Varmt,blåsigt,väldigt blåsigt sista dagarna och så vart det kallt..

Turkiet
har jag skrivit om förut,Vi gillade inte Kusadasi men jag tycker att är
man så nära ska man åka till Efesos,det var helt fantastiskt.

Vi for den 26 juni och kom hem 10 juli

Pia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-25, 10:27
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Gotland
Inlägg: 210
Standard Sv: lite sent..

Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT