Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-11-18, 18:37
linoula linoula är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Inlägg: 20
Standard Hjälp! Lägenhet i Aten..

Hej hej allihop...

Någon som har tips på hur man hittar en möblerad lägenhet i Aten? Ska stanna i 4 månader med min syster men det verkar vara omöjligt att hitta lägenhet härifrån.. allt jag hittar är antingen svindyra lyxvåningar eller inte så inbjudande hostels. Vad gör man? Vem kontaktar jag? Skule vara väldigt tacksam för hjälp med detta, flygbiljetten är ju redan bokad!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-11-19, 10:08
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Hjälp! Lägenhet i Aten..

Generelt leies det ut få møblerte leiligheter i Hellas, og de er visstnok mye dyrere enn de umøblerte. I tillegg vil få private utleiere leie ut for så kort tid. Prøv ferieleiligheter. Hvis dere skal være i Athen om vinteren, er det jo ikke så stor rift om dem. Søk for eksempel på Google med ordene holiday apartments athens

Lykke til!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-11-19, 19:57
Eirini Eirini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Aten
Inlägg: 277
Standard Sv: Hjälp! Lägenhet i Aten..

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av linoula Visa inlägg
Hej hej allihop...

Någon som har tips på hur man hittar en möblerad lägenhet i Aten? Ska stanna i 4 månader med min syster men det verkar vara omöjligt att hitta lägenhet härifrån.. allt jag hittar är antingen svindyra lyxvåningar eller inte så inbjudande hostels. Vad gör man? Vem kontaktar jag? Skule vara väldigt tacksam för hjälp med detta, flygbiljetten är ju redan bokad!
Jag rekomenderar dej att kontakta Skandinaviska kyrkan. De kanske vet någon lägenhet som är för urhyrning.

Lycka till!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-11-20, 14:50
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Hjälp! Lägenhet i Aten..

www.athensnews.com

dar kan du hitta nagot, annars forsok hitta ett tillfalligt boende, och nar du kommer ner, koper du en tidining eller tar hjalp av en typ "maklare".
Rakna med att aven betala maklaren da om han hittar nagot, kan vara upp till 25% av manadshyran, eller ja, ar osaker pa hur mycket det tar, kan aven vara med. ah. men pa athensnews kan du hitta nagot, och ja lycka till och valkommen till athen. Om du har fler fragor messa mig. Gick igenom allt det dar i september. huvva, tackar att jag hade grektalande hjalp.

MVH ELSA
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-11-22, 15:11
linoula linoula är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Inlägg: 20
Standard Sv: Hjälp! Lägenhet i Aten..

Tack så mycket för tipsen jag fått här. Än har jag inte hittat nåt men jag fortsätter leta... Vi ses i Aten, i värsta fall hittar ni mig i tält på campingen!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-12-28, 21:01
spagetti spagetti är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 81
Standard Sv: Hjälp! Lägenhet i Aten..

Hoppsan, du verkar sprungit på problem. jag brukade hyra ut rum när jag tidigare bodde större men se det finns inte plats längre. I allfall, det finns siter som http://www.couchsurfing.com/ eller http://flatmates.gr/ där du kanske kan hitta boende eller en soffa att sova på.

Hittar du inget hör du av dig till mig och det finns en bäddsoffa en vecka tills ni kan leta lokalt.. och hitta det ni söker... funkar det?

Michael - 0030 6936 62 37 34
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT