Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-28, 14:53
Patrik Ss avatar
Patrik S Patrik S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Rottne
Inlägg: 51
Standard Wifi i Agii Apostoli

Hej
Inför kommande semestervecka på hotell Ellina i Agii Apostoli så funderar jag på huruvida det är någon idé att ta med laptopen, eftersom det inte skall finnas tillgång till Wifi enligt Apollos beskrivning.
Finns det kanske på närliggande hotell där man kan "köpa in sig" eller om man kan köpa kontant mobilt bredband/wifi hotspots eller liknande?
Tips emottages tacksamt :-)
mvh Patrik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-28, 17:58
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

Svaret på din fråga finnes här på forumet.

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=24451


Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-28, 18:14
Patrik Ss avatar
Patrik S Patrik S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Rottne
Inlägg: 51
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

Tack
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-28, 18:48
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

Låt mig komplettera!
Tidigare drösade det av helt öppna, oskyddade, wlan i övärlden. Tiderna hava emellertid förändrats de senaste åren, och numera är det mera regel än undantag att flertalet wlan är skyddade.

Dock har numera de allra flesta tavernor, caféer och ouzerior fritt wlan för gästerna. Ett krus vitt eller en öl, och då får du inloggningskoden till serveringens wlan.

Så har faktiskt en del kommuner/byar skaffat fritt wlan för alla och envar som området besöker. Detta sprider sig alltmer i den grekiska övärlden till turisternas fromma.

Arne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-28, 19:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Dock har numera de allra flesta tavernor, caféer och ouzerior fritt wlan för gästerna. Ett krus vitt eller en öl, och då får du inloggningskoden till serveringens wlan.
Arne
Man blir så kluven....för om jag går till internetcaé och "köper" tid för billig penning så tar jag ju ÄNDÅ en öl eller vin och då tjänar ju caféägaren mer på att jag INTE har egen laptop.
Känner jag mig själv så sitter jag mer vid datorn om jag har egen med mig än om jag "köper" min uppkoppling och jag VILL verkligen egentligen INTE sitta vid datorn på semestern.... men finns den med så????

Rethymno blir datorlöst liksom Tinos....!!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-10-10, 22:25
Brittajohanna Brittajohanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 4
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

Hej!
Kollar på resa just till det hotellet,Ellina funderar på att åka i vår. Hur var det? Vad jag förstod hörde det ihop med fler hotell och det här var det äldsta?
Kan du rekommendera en vistelse? Vi är en familj med barn 6-11 år

/ britta

Senast redigerad av Brittajohanna den 2011-10-10 klockan 23:13.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-10-10, 23:15
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Känner jag mig själv så sitter jag mer vid datorn om jag har egen med mig än om jag "köper" min uppkoppling och jag VILL verkligen egentligen INTE sitta vid datorn på semestern.... men finns den med så????

Lissi
Et meget godt argument for å begrense seg til internett-kafe. Jeg er innom en slik kafe to eller kanskje tre ganger i løpet av to uker i Hellas, mest for å se etter e-mail. Jeg vet også at hadde jeg hatt med min egen lap-top, hadde jeg koblet den til mye oftere. Og for meg er en viktig del av ferien å være uavhengig av Internet, lokale og nasjonale nyheter i aviser og radio osv. Jeg har etter hvert innsett at verden her hjemme har vist seg å gå sin gang uten at jeg følger med på den.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-10-11, 23:57
Patrik Ss avatar
Patrik S Patrik S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Rottne
Inlägg: 51
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

Citat:
Ursprungligen postat av Brittajohanna Visa inlägg
Hej!
Kollar på resa just till det hotellet,Ellina funderar på att åka i vår. Hur var det? Vad jag förstod hörde det ihop med fler hotell och det här var det äldsta?
Kan du rekommendera en vistelse? Vi är en familj med barn 6-11 år

/ britta
Jadå, det var helt ok. Bra ställe och perfekt för en fempersoners familj. Myror och långsam restaurang tillhörde det negativa. Lite synpunkter finns i reseberättelsen http://sassersson.se/bb04_10.htm
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-10-12, 21:58
Brittajohanna Brittajohanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 4
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

TACK så mycket för svar, det är jättevärdefullt att få åsikter från någon som varit på plats.
Trevlig reseberättelse med, Tack!

Fungerade köket att fixa lite egen mat i ? Var frukosten värd en extra peng? ( Det finns ju så mycket gott att köpa sig till frukost så det känns nästan onödigt att äta det på hotellet..? )

Vi är fem personer, det var därför jag fastnade för beskrivningen av rummen på detta hotell, alltid trevligt att få bo tillsammans.

Vi gillar ställen där det är lite lugnare och inte så mycket bamseklubbskänsla, men barnen vill ju ha pool ändå!

Nu återstår bara frågan om man vågar boka resa till grekland i dessa tider, men det är ju en helt annan fråga...

Tack igen för bra svar!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-10-12, 23:52
Patrik Ss avatar
Patrik S Patrik S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Rottne
Inlägg: 51
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

Ja, det är en perfekt lägenhet för fem personer och det funkar bra att laga enklare mat där. Frukost åt vi i lägenheten.
Båda poolerna är bra!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-10-13, 09:40
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Wifi i Agii Apostoli

Appropå WiFi i Apostoli .I Chania fanns förr året tre platser bekostade av kommunen med fri uppkoppl. Saluhallen.torget 1866 o.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT