Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-14, 12:24
Mitased Mitased är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Standard Vinterboende Kefalonia?

Är det någon som har erfarenhet av att bo på Kefalonia vintertid. Har varit på Kefalonia tre ggr denna sommar och skulle vilja pröva hur det är att bo där under vintern. Är det någon som har tips på hur man hittar något boende (ej hotell!) helst i närheten av eller i Argostoli.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-15, 08:50
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Vinterboende Kefalonia?

Citat:
Ursprungligen postat av Mitased Visa inlägg
Är det någon som har erfarenhet av att bo på Kefalonia vintertid. Har varit på Kefalonia tre ggr denna sommar och skulle vilja pröva hur det är att bo där under vintern. Är det någon som har tips på hur man hittar något boende (ej hotell!) helst i närheten av eller i Argostoli.
Kefalonia från november till mars är en rätt stilsam ö och det är några tavernor som har öppet i Argostoli för lokalbefolkningen. Så att satsa på ett vinterboende här är inte så atraktivt som på en del andra öar te.x. Kreta. Men om man vill prova så finns det säkert rum lediga att hyra över vintern.
PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-15, 21:33
Mitased Mitased är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Standard Sv: Vinterboende Kefalonia?

Hej! Och tack för ditt svar. Jag är ute efter att få tid för mej själv och ta det mycket lugnt några månader under vintern. I Sverige bor jag mitt ute i skogen och van att vara ensam lång tid så det ska nog ej vara något problem. Jag får väl se vad jag kan göra eventuellt åka igen till Kefalonia och försöka hitta bostad!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-15, 22:06
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: Vinterboende Kefalonia?

Panakakis åker snart till Kefalonia och bor där i Argostoli, tror jag. Så han kanske kan vara snäll och hjälpsam för dig och fråga efter boende och ta reda vad det kostar. Han har säkert många bekanta på ön efter så många besök där. Jag tror att boende är billigt på vintern där eftersom alla turister då inte är där.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-15, 23:49
Mitased Mitased är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Standard Sv: Vinterboende Kefalonia?

Hej! Ja det vore jag mycket tacksam för! Jag skrev och tackade för hans svar vi får se om han svarar. Tack för ditt tips
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-18, 07:57
Mitased Mitased är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Standard Sv: Vinterboende Kefalonia?

Hej Panakakis! Vad jag har förstått så vet du det mesta om Kefalonia och Argostoli. Har du möjligen någon person som du känner där som kan hyra ut bostad till mej någon eller några månader från januari 2011. Vore mycket tacksam för tips. Jag är en mogen kvinna på 63 år och som är pensionerad. Jag är en skötsam person.Tyckte mycket om Kefalonia när jag var där flera gånger i somras, men jag vill också uppleva ön vintertid. Vore mycket tacksam för tips. Vänliga hälsningar
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-08-18, 10:33
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Vinterboende Kefalonia?

Citat:
Ursprungligen postat av Mitased Visa inlägg
Hej Panakakis! Vad jag har förstått så vet du det mesta om Kefalonia och Argostoli. Har du möjligen någon person som du känner där som kan hyra ut bostad till mej någon eller några månader från januari 2011. Vore mycket tacksam för tips. Jag är en mogen kvinna på 63 år och som är pensionerad. Jag är en skötsam person.Tyckte mycket om Kefalonia när jag var där flera gånger i somras, men jag vill också uppleva ön vintertid. Vore mycket tacksam för tips. Vänliga hälsningar
Hej! Jag reser till Kefalonia den 4 september och bor som vanligt hos min vän i Argostoli. Jag kommer att diskutera med honom om möjligheter för dig att någon stans i Argostoli få hyra en bostad över vintermånaderna från Januari 2011.
Jag återkommer med svar så fort jag har något att meddela.
PANAKAKIS
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-08-18, 10:55
Mitased Mitased är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 18
Standard Sv: Vinterboende Kefalonia?

Hej! Vad snällt att du kan göra det. Hoppas att du får en bra resa och vistelse i Argostoli. Jag ser fram emot att få höra av dej!! Vänliga hälsningar
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT