Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-21, 20:48
Bianca Bianca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 4
Standard Behöver lite hjälp

Hej!!
Vi (2 vuxna o barn 5 o 8 år) åker till Athen den 24 juni och har bokat hotell på Naxos i en vecka. Därefter funderar vi på att åka till Antiparos ca 1 vecka. Behöver vi boka rum på Antiparos om vi kommer den 1 juli eller är det bättre att boka på plats?? Är Antiparos bra för barnen (& oss)??

Sen skulle vi vilja åka till Sifnos ca en vecka innan vi åker till Athen den 14 juli. Men hittar inga båtar som går till Sifnos från Paros. Vet nån hur man ska åka för att ta sig till Sifnos??
Behöver vi boka rum på Sifnos när vi kommer ca den 7 juli eller finns det gott om rum i Faros eller Vathy??

Tacksam om nån som vet kan svara på alla mina frågor

Hälsningar Bianca
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-21, 21:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Behöver lite hjälp

Jag har åkt färja mellan Sifnos och Paros så det är nog bara så att tidtabellen inte är uppdaterad. Paros är huvudhamn i cykladerna så det blir nog inga problem. Hur gott om rum det är i juli vet jag inte. Har bara varit där i början av september.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-21, 22:08
Alrutss avatar
Alruts Alruts är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 110
Standard Sv: Behöver lite hjälp

Citat:
Ursprungligen postat av Bianca
Sen skulle vi vilja åka till Sifnos ca en vecka innan vi åker till Athen den 14 juli. Men hittar inga båtar som går till Sifnos från Paros.
Vi planlegger å dra den andre veien, fra Sifnos til Paros, rundt 18. juni. Det går båter, dvs. i hvert fall én båt, Panagia Hozoviotissa, men foreløpig har de bare lagt ut ruter for denne båten fram til slutten av juni. I juni går den fra Paros mot Sifnos tirsdag og søndag kl. 08.55, og ankommer Sifnos 12.15. Uten å være 100 % sikker, vil jeg tippe at den fortsetter å gå etter denne ruta i juli; det vil i hvert fall ikke bli færre avganger, heller flere.

Hilsen Alruts
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-22, 03:26
susi susi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 24
Standard Sv: Behöver lite hjälp

Var förra året på Antiparos med våra barn(då 5,7,9). Dom stortrivdes. Vi hyrde båt, fiskade i hamnen, o badade. Vi åker dit i år igen. Vi åkte även till Sifnos utan problem. Titta på när båtarna går direkt när du kommer till Paros. Ha en trevlig semester. SUSI
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-22, 12:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 399
Standard Sv: Behöver lite hjälp

Citat:
Behöver vi boka rum på Antiparos om vi kommer den 1 juli
Kan inte tänka mig att ni behöver boka i förväg då. Antiparos är en väldigt barnvänlig ö: långgrunda stränder, korta avstånd och en bilfri by.
Citat:
Behöver vi boka rum på Sifnos när vi kommer ca den 7 juli eller finns det gott om rum i Faros eller Vathy??
Inte heller här tror jag att ni behöver boka i förväg. Ta buss eller taxi och leta på plats. Faros är min favorit på Sifnos.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-24, 13:09
Bianca Bianca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 4
Standard Sv: Behöver lite hjälp

Tack så mycket för hjälpen. Nu ska jag "coola ner" lite o försöka att inte planera ihjäl mig... Ta det lugnt så ordnar nog allting sig när vi väl är på plats..
Hälsn Bianca
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-24, 13:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 399
Standard Sv: Behöver lite hjälp

Klokt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT