Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-11, 22:54
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Dionysis village betalar ej tillbaka...Lurad?

P g a varningarna för den jobbiga uppfarten till hotellet avbokade jag. Jag gjorde det inom utsatt tid för att få tillbaka hela förskottsbetalningen om nästan 5000 kr. Detta var den 2 juli. Sedan har jag stött på flera ggr men bara fått återkommande mail med olika bortförklaringar och löften om att pengarna är på väg. Tomorrow....

Nu börjar jag bli allvarligt oroad över situationen. Kommer jag att förlora mina pengar? Vad har ni för uppfattning om hotellet/personal/ägare.. är det ett seriöst företag . Vad kan jag göra?
Smithan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-12, 08:58
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Dionysis village betalar ej tillbaka...Lurad?

Jag vet inget om hotellet du frågar om, men en gissning är att pengarna kommer till rätta efter viss "grekisk fördröjning".

Men.... om det inte funkar, hur har du förskottsbetalat ?
Har du gjort det med bankkort eller via konto anslutet till kortet ? Då kan du nyttja kortets reseförsäkring eller alternativt reklamera kortköpet till kortföretaget och på så sätt lösa problemet.

Lars
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-07-12, 17:48
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Sv: Dionysis village betalar ej tillbaka...Lurad?

Idag fick jag mail om att pengarna satts in ett visst klockslag på banken och att jag kunde få kvittot faxat till mig. Jag har ingen fax där jag befinner mig nu så jag får avvakta och se om pengarna dyker upp på kontot imorgon. Jag betalade med Mastercard/konto på ICA-banken. Tack för tipset, men jag hoppas innerligen slippa "processa".
glad för svar
Smithan
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-21, 11:55
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Sv: Dionysis village betalar ej tillbaka...Lurad?

Citat:
Ursprungligen postat av Smithan Visa inlägg
Idag fick jag mail om att pengarna satts in ett visst klockslag på banken och att jag kunde få kvittot faxat till mig. Jag har ingen fax där jag befinner mig nu så jag får avvakta och se om pengarna dyker upp på kontot imorgon. Jag betalade med Mastercard/konto på ICA-banken. Tack för tipset, men jag hoppas innerligen slippa "processa".
glad för svar
Smithan
Det tog tid.. men Dionysos village sköter sig bra.. pengarna tillbaka på kortet. T o m några kronor mer p g a valutakursen.
Smithan
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT