Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-05, 12:29
Shakiros avatar
Shakiro Shakiro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 26
Standard Tips på egen båtutflykt till Skopelos

Vi ska åka till Skiathos för första gången och bo på Roula Beach. Tidigare har jag/vi besökt: Cypern, Korfu, Rhodos, Kreta och Zakynthos. Ser verkligen fram emot vår resa ner dit.

Ni som varit där förut vet kanske (såvida allt lugnat ner sig och färjorna går som de ska) om och hur man tar sig till Skopelos själv utan för att åka på nån utflykt via charterbolaget.

Vi reser med Air Tours och de har en utflykt till Skopelos + Arco men då jag gärna vill besöka kyrkan på Skopelos där Mamma Mia spelades in så vet jag inte om man hinner det på den "färdiga" utflykten? Kanske bättre då att ta sig dit själv och ha all tid i världen att utforska Skopelos? Vad säger ni som är erfarna Skiathos och Skopelos-resenärer? Tips om vilken/vilka båtar man bäst åker osv önskas.

Tusen tack i förskott
Lisa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-05, 15:28
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Tips på egen båtutflykt till Skopelos

Hej!
Ta flying dolphine dit. Biljettkontor finns i nya hamnen. Om ni kommer uppifrån och går längst ner på Papadimantis (huvudgatan) och tar hö så hittar ni biljett kontoret.
/Jeanette
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-06, 20:20
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Tips på egen båtutflykt till Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av Shakiro Visa inlägg
Vi reser med Air Tours och de har en utflykt till Skopelos + Arco men då jag gärna vill besöka kyrkan på Skopelos där Mamma Mia spelades in så vet jag inte om man hinner det på den "färdiga" utflykten? Kanske bättre då att ta sig dit själv och ha all tid i världen att utforska Skopelos? Vad säger ni som är erfarna Skiathos och Skopelos-resenärer? Tips om vilken/vilka båtar man bäst åker osv önskas.

Tusen tack i förskott
Lisa
Jag ser att Jeanette har svarat men vill göra ett litet inlägg... om ni mot förmodan vill åka den arrangerade utflykten får ni ett par timmar i Glossa (hamnbyn på Skopelos) och det ingår i regel inte utflykt till Ag Ioannis och inte lär man hinna dit heller Båtturen till Skopelos / Alonissos är vacker och väl värd ett besök!!! Trevlig resa och vistelse - när det nu bär av
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-06, 20:55
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Tips på egen båtutflykt till Skopelos

Ska ni vara på Skiathos två veckor hade jag nog tagit någon övernattning på Skopelos. Då behöver ni inte stressa utan kan njuta av er vistelse på Skopelos. Ha en härlig semester!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-06, 23:02
Shakiros avatar
Shakiro Shakiro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 26
Standard Sv: Tips på egen båtutflykt till Skopelos

Tusen tack för era svar. Vi ska bara vara en vecka på Skiathos så vi får nog undersöka Flying Dolphine båtarna tror jag.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-07, 09:34
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Tips på egen båtutflykt till Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av Shakiro Visa inlägg
...vi får nog undersöka Flying Dolphine båtarna tror jag.
En almindelig færge/båd er halv pris, og tager 1 time at sejle fra Skiathos til Skopelos
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-07-07, 12:02
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 972
Standard Sv: Tips på egen båtutflykt till Skopelos

Sen är det också bra att komma ihåg att om man vill besöka Agios Ioannis-kyrkan så kanske man behöver en hyrbil (om man nu inte tar en taxi t.ex). Bussar tycker jag inte går dit. Och det är också närmare från Glossa (Loutraki-hamnen) än från Skopelos stad.

Kanske lönar det sig att kolla om det finns nån färdig utflykt från Skiathos som inkluderar Agios Ioannis? Från Skopelos fanns det, men inte nödvändigtvis varje dag. I varje fall så är en båtutflykt kring dessa vatten jättefint!

Trevlig resa!

Anne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT