Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-17, 20:24
Elisabet88 Elisabet88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 7
Standard Tips på boende mottages

I morgon bär det av till bästaste Grekland. Tips på boende på öarna Folegandros, Paros, Naxos mottages! Gärna upp till 50 €/dubbelrum/natt. Kom gärna också med förslag på utflykter och sevärdheter. Alla förslag uppskattas!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-17, 21:29
Elisabet88 Elisabet88 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 7
Standard Sv: Tips på boende mottages

Även bra boende i Aten, var i Aten ska man bo?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-19, 12:43
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Anderstorp
Inlägg: 261
Standard Sv: Tips på boende mottages

Om ni inte "måste" in till Aten ahde jag undvikit det med tanke på strejker och oroligheter. Boende i Pireus hittar man lätt på ex någon av bokningssajterna. Vi har bott på Pireus dream hotell, bra med OK frukost. Förra gången betalade vi runt 60 E.

/Ingrid
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-04, 23:27
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 921
Standard Sv: Tips på boende mottages

Fick ett erbjudande om att boka en studio i centrala Naxos gammla stad, 20m till stranden för 25e i September, är det ett vettigt pris? borde jag boka eller kan man få ner det mer på plats?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-05, 04:42
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 921
Standard Sv: Tips på boende mottages

Ursäkta, glömde mina tips, man ska inte skriva när man är för trött...

På Paros var jag för två år sedan, det finns förutom stränderna några platser jag fastnade för. Byn Lefkes är väldigt fin,får bara inte missas, tror det är en av de vackraste byar jag varit i i Grekland. Sen att ta färjan till Antiparos och grottorna rekomenderar jag också varmt.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-05, 07:26
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Tips på boende mottages

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Fick ett erbjudande om att boka en studio i centrala Naxos gammla stad, 20m till stranden för 25e i September, är det ett vettigt pris? borde jag boka eller kan man få ner det mer på plats?
Hej Mahava!
25 euro är ett väldigt bra pris! Vilket hotel var det på? Fick du erbjudandet via någon bokningssajt?

Yanna - som ska till Naxos i augusti
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-07-05, 08:16
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Tips på boende mottages

Folegandros--Ampelos Resort.
Paros-- Lefkes Village. Googla så hittar du båda.
Bägge är mycket bra boende, pool på båda ställena. Har annars inget behov av det, men Lefkes ligger mitt på Paros, och på Folgandros, Chora, är det en busstur alternativt promenad till havet, så det är skönt att de finns.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-07-05, 08:30
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tips på boende mottages

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet88 Visa inlägg
I morgon bär det av till bästaste Grekland. Tips på boende på öarna Folegandros, Paros, Naxos mottages! Gärna upp till 50 €/dubbelrum/natt. Kom gärna också med förslag på utflykter och sevärdheter. Alla förslag uppskattas!
Nu är ni kanske hemma igen när det gått några veckor. Berätta gärna om er resa och upplevelser från öarna. Alltid trevligt att höra hur det blev och om ni hade glädje av de tips som kalimeras medlemmar gav er.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2011-07-05 klockan 08:31. Anledning: Stavfel
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-07-05, 09:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tips på boende mottages

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Fick ett erbjudande om att boka en studio i centrala Naxos gammla stad, 20m till stranden för 25e i September, är det ett vettigt pris? borde jag boka eller kan man få ner det mer på plats?
Ett så bra pris skulle jag aldrig ha en tanke på att pruta på även om det i VÄRSTA fall skulle gå!
Finns ingen anledning, tycker jag i alla fall, att pruta om det kostar så lite från början, men alla gör ju som de vill och vissa har ju prutandet som en sport. Väntar Du att boka så finns med all sannolikhet inte just detta boende kvar.

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-07-05, 20:26
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Tips på boende mottages

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Fick ett erbjudande om att boka en studio i centrala Naxos gammla stad, 20m till stranden för 25e i September, är det ett vettigt pris? borde jag boka eller kan man få ner det mer på plats?
Låter som nånting är fel här. Det kan väl inte gå att bo i centrala Naxos gamla stad och ha 20 meter till stranden, inte ens om man mäter till Grotta Beach som inte är en badstrand. Vad heter hotellet?

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-07-05, 22:35
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 921
Standard Sv: Tips på boende mottages

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev..._Cyclades.html

Studio Panos är det, så jag bokar då (hitta länken på här på kalimera, mejla bara o fråga vad dom skulle ha för ett rum o en person en vecka , o bra reviews) Är i September jag åker så kanske därför jag fick bra pris?

Senast redigerad av Mahava den 2011-07-05 klockan 22:53.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-07-06, 09:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tips på boende mottages

Prisskillnaderna mellan aug och sept kan vara ganska stora. När vi kommit en bit in i sept är det lågsäsong och helt andra villkor. Då skulle jag välja på plats om jag inte redan innan visste var jag vill bo. Det har skrivits en del om just det boendet här på Kalimera i gamla trådar.

Eva
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-07-06, 12:42
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: Tips på boende mottages

Har för några år sedan bott på Studio Panos. Ägaren är son till Panos, som äger Sofie, som rekommenderas här på Kalimera. Ett enkelt men trevligt boende. Du har fått ett bra pris, vi betalade 30E för dubbelrum i juni(det var pingst och vi prutar väldigt sällan). En del rum är riktigt små och de på bottenvåningen är ganska mörka, men får man ett rum på de övre planen är det toppen. Kanske lite längre än 20 m till Agios Georgios och 10 minuters promenad till hamnpromenaden.
Från balkongen hade vi sido-havsutsikt, trivdes mycket gott där. Blev hela tiden bjuden på små godsaker och raki eller ouzo, mycket gästvänlig värd.
Hämtad och lämnad i hamnen också.
Boka!

Anne
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-07-06, 15:26
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Tips på boende mottages

.....vill man bo gratist å hemma hos snälla männscher runt om i världen , så ska man kika in på www.hospitalityclub.org.
Det är en organisation där folk med en säng över plus gästfrihet ställer upp i varierande grad.Nåt liknade heter visst Couchsurfing, men den sajten har jag inte adressen till, men den finns nog att hitta på Google.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-07-09, 06:17
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Tips på boende mottages

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Studio Panos är det
Studio Panos är inte i gamla stan, det är väl nere vid Agios Georgios stranden.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT