![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi föredrar att flyga med direktflyg till någon ö och har när vi ska på öluff i Kykladerna flugit med Airtours till Mykonos eller Apollo till Santorini. Vi flyger oftast i mitten av september i 2 veckor. De senaste åren har apollos flygresor till Santorini höjts väldigt mycket och då har Airtours till Mykonos varit betydligt mer prisvärda runt 3.000/pp t o r. I år har tyvärr Airtours tagit bort sitt direktflyg till Mykonos och när jag letar direktflyg så hittar jag bara Apollo för dyra pengar t Santorini. Någon som har ett alternativt tips?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi åkte direkt till Mykonos med SAS för nåt år sen. Så fasligt dyrt var det inte heller.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Det går ju även att flyga med Norwegian till Santorini, hyfsade priser men det brukar vara lite knepiga tider.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
I har också flera gånger åkt med SAS till Mykonos direkt till bra pris och då har även Airtours haft sina charterpassagerare på SAS planet men i år flyger tyvärr inte SAS direkt.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vad jag kan se så flyger tyvärr inte Norwegian direkt till Santorini så sent på säsongen som september
|
|
|||
|
|||
![]()
Om ni inte hittar direktflyg så kan jag rekommendera Aegean, deras flighter brukar passa väldigt bra vid bytet i Aten, brukar sällan bli någon väntetid att tala om
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller med Mahava.
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Har du kollat med Ving? De flyger också till Santorini.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tips. Har kollat Ving och kan tyvärr inte hitta några direktresor T Santorini verkar bara vara Apollo som flyger om man vill flyga direkt ut i kykladiska ö-världen ska undersöka vidare med Aegean. Apollo direkt till Santorini ligger nu på ca 4.800/pp dyrt tycker jag men samtidigt värt mkt med bra flygtider och direktflyg så det blir att fundera och börja planera årets 2 veckors ö-luff i september och detta med planering är ju ett så roligt nöje
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hrm... Det verkar som flera charterarrangörer har ändrat strategi i år. Apollo säljer resor till Kefalonia, men de flyger inte längre dit själva. Det är ett av flera exempel.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|