Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-06-14, 21:10
TonyWs avatar
TonyW TonyW är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012
Standard Reflektioner från Naxossemestern.

Då har jag landat hemma igen då, efter en mycket lyckad vistelse på fantastiska Naxos! Vill börja med att tacka alla er som svarade på mina frågor inför resan, det hjälpte mycket. Liksom e-guiden som var mycket informativ. Vi landade i Aten på fm o tog då bussen (x-96) till Pireus där vi köpte båtbiljetter till 1730-turen. Vi var framme på Naxos strax efter kl 23 o tog då en taxi till Hotel Prokopios, i agia Prokopios. Vi hade inte bokat i förväg. Det hotellet kan jag varmt rekommendera, vi trivdes mycket bra o ägarparet är verkligen hjälpsamma på alla sätt!! Stranden o badet var helt perfekt, med fantastiskt klart vatten. Restaurangerna ligger på rad efter strandremsan och jag tycker att Sunset Taverna var den klart bästa av dem som vi provade. Rekommenderas! Härligt att äta en middag där, i solnedgången. Buss till Naxos stad kostar 1,60 E o taxi ca 9-10 E. Dit åkte vi ofta på kvällsidan o flanerade i helmysiga Old Market, där det är lätt att hitta bra matställen. Manolis Taverna rekommenderas!! Vi passade på att hyra bil en dag o åkte till flera små byar uppe i bergen samt till några fina stränder. En riktig toppendag som vi inte ångrar!! Summasumarum en otroligt lyckad semester på 14 dagar, där vi fick allt vi ville ha: Sol o blå himmel varje dag, ca 25 grader på dagen o 20 på kvällen, god mat, vila o rekreation samt bra strand o perfekt o prisvärt boende!! Kan bara säga grattis till alla er som väljer att åka till Naxos, ni kommer inte att ångra er!! Jag kommer definitivt att återända...
Mvh Tony
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29.