![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Efter mycket velande och ändringar flera gånger lutar det nu åt att vi stannar på Naxos längre än vad vi tänkt från början, vi känner då att vi inte bara kan var i Ag. Anna med omnejd, fundrar på att hyra bil, någon som hyrde bil på Naxos förra året och kommer ihåg hur mycket ni betalade?
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi hyrde på MotoNaxos i Ag. Anna. Seriöst ställe där även Apollos gäster rekommenderas att hyra. Tot. med alla försäkringar som fanns att välja betalade vi ca. 70 € för 2 dagar. ![]() Försäkringen använde vi oss av också... Backade på ett staket när vi skulle åka och lämna tillbaka bilen... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Nu har jag i och för sig lite kontakter här och var... Och mer käft än jag behöver... Men jag betalar aldrig mer än 25 € per dag. Oftast något mindre. Det skulle aldrig falla mig in att betala uppåt 30€ eller däröver! Fast nu åker jag ju inte i högsäsong! Då är det nog tuffare att förhandla sig till ett bra pris. Men pruta, pruta, pruta och åter pruta... Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vi betalade 45 euro/dag förra året när vi hyrde bil på Naxos. Dyrt ![]() ![]() nicka ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() ![]() Det är alltså inga problem att hyra av lokala och mindre firmor, eller? Har ju aldrig provat, men eftersom vi nästan blev lite lurade sist kanske det inte spelar någon roll... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
I de flesta fall är det helt OK att hyra från ett lokalt företag. Hertz, Avis osv, finns dessutom normalt sett inte ute på öarna! Utom möjligtvis på Kreta och Rhodos. Försäkring väljer man ju nivå på efter behag. Det spelar oftast ingen större roll. Den täcker nästan inget ändå... När det väl kommer till kritan... ![]() Vad som är viktigt är att dokumentera ev skador på bilen, skriftligt eller med foto, när man hämtar den. Då slipper man ev diskutioner när man lämnar tillbaka den. Om den är i samma skick vill säga...! ![]() Citat:
![]() ![]() Gör så här tex: Du kliver in på biluthyrningsfirman och pekar på tex en Atos som verkar lämplig. Uthyraren säger 30€! Du säger 20€! H*n säger då 27 - 28 €. Säg " Oxi. No way.." och gå mot dörren. Stanna innan du öppnar dörren och fråga: Är det bättre för er att bilen står här outhyrd eller att ni får 20€ av mig...? Ska jag gå till din konkurrent...? Det fungerar inte alltid, men har du flyt så får du loss den för 22 - 24€... Eller kanske t o m 20€... Speciellt om du ska ha den flera dagar. Men som sagt så fungerar det oftast bara utanför högsäsong. Och inte ens alltid då... Men man måste försöka! Pruta är en konst. Alla är inte riktigt bekväma med det. Speciellt inte vi som kommer från Norden där vi inte har den vanan riktigt. Men i Sydeuropa ÄR det vanligt! I vissa lägen förväntas det att man ska förhandla om priset! Man kan t o m ses som lite "bakom" om man inte gör det... ![]() Naturligtvis prutar man inte på Tomaterna, Osten eller Brödet. Men när det gäller rum, hyra bil eller moped brukar det fungera... ![]() ![]() OCH! Det finns en sak som är viktig i det sammanhanget. Var positiv. Le. Även om förhandlingen går åt He.... ![]() ![]() MEN. I morgon kanske du får punktering när h*n som inte ville pruta kommer förbi... Vem har bäst chans att få hjälp? "Surputte" eller den som log och var positiv...? Och Grekiska öar brukar inte var så stora.... Citat:
Res lugnt... ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Blir något lugnad när jag läser vad du skriver. Nästa gång kanske vi vågar hyra av de lite minde firmorna... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hyrde på Naxos Vision flera gånger förra året, betalade mellan 15-25 €, minst i november, högst i september. De ligger i Naxos stad. Jag prutar a l d r i g.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hei.
Vi har leid på samme sted to år på rad, og betalte 23 euro dagen i slutten av juni beg. av juli i fjor. Husker ikke navnet på stedet, men det ligger også i Naxos by. Når man kommer fra ferja går man hele havnepromenaden og ved enden er det en gyrosjappe, to banker, en liten barneskobutikk og vår bilutleiesjappe som nærmeste nabo til skobutikken. Tonm |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|