![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Vi är fem tjejer i 30-40-årsåldern som ska åka till Grekland två veckor i juli och vi skulle gärna vilja ha tips på öar som kan passa oss. Vi vill ha fina stränder, bra utflyktsmål och lite nattliv (men inte för mycket!). Tacksam för svar.. Poppy W ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Korfu; Lefkas; Zante; Andros; Tinos; Naxos; Paros; Mykonos; Santorini; Chios; Mytilini; Samos; Kos; Rhodos; Kreta, t.ex.
Ni kommer att bli så nöjda! Lefteris Senast redigerad av inkfish den 2007-02-26 klockan 13:48. Anledning: långt citat |
|
|||
|
|||
![]()
Tack så mycket för hjälpen. Det blir nog Laganas, Zakynthos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det enda han inte tipsade om
![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Han tipsade om "Zante"=Zakynthos.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hallo.
Dere har jo fantastisk mange øyer å velge mellom - om det ikke blir Z. Naxos for eksempel, med sine flotte strender og med hyggelig hovedby, Skopelos el. Skiathos passer også for venninner på tur - strender, uteliv, flotte menn uten fruer på slep (?). Blant mange andre. Ha en flott ferie! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tipsen! Om vi trots allt väljer Z, är det bättre för folk i vår ålder att bo i tex Kalamaki?
|
|
|||
|
|||
![]()
Zakynthos
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Laganas är väl trevligt men överfullt med engelsmän och det är party dygnet runt! Zakynthos är en vacker ö men ganska tråkig, Lefkas är roligare! Åker man med Apollo och bor på t ex Happyland så bor man lugnt men ändå nära till nattliv och stranden i Nidri. Ska själv åka till Skiathos i slutet av maj, var där för tio år sedan och mycket har säkert förändrats men det finns jättefina stränder runt om på ön och många mysiga barer och discon i stan.
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack ska ni ha för era åsikter. Vi har bokat med Apollo till Laganas, Zakynthos nu! Efter tio gånger på Kreta är det väl dags att prova något nytt?!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja på flera kartor och i guideböcker jag har har jag sett Zante i stället för Zakyntos...Så jag har trott det var grekiska..Likaväl som Korfu heter Kerkira....
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Flera öar har ju två namn. Det finns säkert någon historisk förklaring till det.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Venezianerne ga øya navnet Zante, de regjerte der en lang periode. |
![]() |
|
|