![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
|
https://www.reuters.com/business/env...ve-2026-06-23/
Klart man hajjar till vid detta begrepp, men för en gångs skull när det gäller värmebölja är Grekland inte inblandat. Hur har ni det vädermässigt ni som är i Grekland? Och hemma? Här i Stockholmsområdet ska vi snart få smaka på högre temperaturer än vanligt. Inväntar 26 grader snart. Men regn väntas också ☔️ /Getpinglan 🐐🛎️ |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Jo tack, vi har en orange varning för höga temperaturer från idag till och med söndag.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Här hemma i Tyresö LÄNGTAR vi efter regn!!
Det skulle ju, vid ett antal tillfällen, komma rejält...... inte då! Vi har, totalt sett under maj/juni månader, fått 21 mm. Efter denna snustorra vår.... det "knastrar" när man går i skogen och sommarkantarellerna är bara att glömma!! Det värsta är brandfaran..... ![]() Och nu blir det värmebölja (förhoppningsvis kort!) Suck!! Aldrig är man nöjd.... ![]() Catlady 🐈
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Här har vi legat på 26-28 grader senaste dagarna. Och bättre ska det bli över helgen ha man sagt!
Masse som med ålderns rätt har justerat "masseväder" från 35 till 25-30 grader
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jotack. I morgon blir det nog lite bohusländska klippbad
![]() ![]() /Netwolf |
![]() |
|
|