Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal igår, 12:56
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 969
Standard Omega block-väder

https://www.reuters.com/business/env...ve-2026-06-23/

Klart man hajjar till vid detta begrepp, men för en gångs skull när det gäller värmebölja är Grekland inte inblandat.

Hur har ni det vädermässigt ni som är i Grekland? Och hemma? Här i Stockholmsområdet ska vi snart få smaka på högre temperaturer än vanligt. Inväntar 26 grader snart. Men regn väntas också ☔️

/Getpinglan
🐐🛎️
Svara med citat
  #2  
Gammal igår, 15:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 807
Standard Sv: Omega block-väder

Citat:
Ursprungligen postat av Getpinglan Visa inlägg
Och hemma?
Jo tack, vi har en orange varning för höga temperaturer från idag till och med söndag.
Svara med citat
  #3  
Gammal igår, 20:26
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 769
Standard Sv: Omega block-väder

Här hemma i Tyresö LÄNGTAR vi efter regn!!
Det skulle ju, vid ett antal tillfällen, komma rejält...... inte då! Vi har, totalt sett under maj/juni månader, fått 21 mm. Efter denna snustorra vår.... det "knastrar" när man går i skogen och sommarkantarellerna är bara att glömma!! Det värsta är brandfaran.....
Och nu blir det värmebölja (förhoppningsvis kort!) Suck!! Aldrig är man nöjd....

Catlady 🐈
Svara med citat
  #4  
Gammal igår, 23:04
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 582
Standard Sv: Omega block-väder

Här har vi legat på 26-28 grader senaste dagarna. Och bättre ska det bli över helgen ha man sagt!

Masse
som med ålderns rätt har justerat "masseväder" från 35 till 25-30 grader
Svara med citat
  #5  
Gammal idag, 15:08
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 389
Standard Sv: Omega block-väder

Jotack. I morgon blir det nog lite bohusländska klippbad


/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT