![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om man er i Chania og vil bo nær busstasjonen, kan jeg anbefale "Alena Apartments", et billig og bra sted som har komfortabele senger - og en trivelig eier
![]() ALENA finnes på booking.com og har en score på 9 av 10 poeng. Vi liker best å bo i Nea Chora ![]() Men når vi bruker Chania som et transfersted, og skal reise hjem med morgenflyet, liker vi å bo i sentrum. - ha kort vei til og fra Saluhallen og div forretninger, litt skal man jo ha med hjem ![]() Tidligere har vi bodd bra, men mer enn dobbelt så dyrt, på Hotell Arkadia! På Alena betalte vi 25 euro/pr natt ( lavsesong) Bussen til flyplassen kl 05.00 passer perfekt når man skal reise med morgenflyet til Athen 06.45, den koster kun 2,5 euro ![]() Ifht Taxi sparte vi inn overnattingen når vi brukte buss, men da er det et "must" å ha k o r t vei til busstasjonen, selvsagt ![]() Alena har heis, det kan kanskje være greit å vite ![]() Her er busstasjonen sett fra "Alena" og "Alena" sett fra busstasjonen : ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kari, jag har faktiskt funderat på Alena.
Jag gick in på booking för ett par veckor sedan. med tanke på vår april-resa. Hotell Samaria, som ligger precis intill busstationen är ju SÅ dr och då upptäckte jag Alena som också finns i krokarna. Så bra att ni har bott där och rekommenderar stället. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - litt godt vel, selv med snø og mange kuldegrader, varmt og godt inne har vi det jo her i nord ![]() Dere hadde jo med få unntak veldig fint vær for årstida ![]() Ja, Alena var et godt valg syntes vi, så der bor vi gjerne igjen ![]() - for den som vil bo sentralt, og ikke er "avhengig" av havutsikt, er det jo et godt valg for lengre opphold i Chania og ![]() - å bo nærmere busstasjonen enn på Alena trenger vel ingen? Hotel Samaria ligger jo veldig nær, men å bo der, s å dyrt, er helt uaktuelt for oss! En lite tilleggstips : Det er ikke langt mellom små og større supermarkeder nær Alena, og det kan være et godt tips å gå litt lenger, enn til den som synes på bildet mitt ![]() ![]() Vi gikk dit, et naturlig førstevalg ![]() - vareutvalget var litt dårlig, eller i alle fall litt spesielt, bl a hadde de mye TE, mens de ikke hadde/var utsolgt for kaffe ![]() Da jeg kom til kassen, med de par varene jeg fant, sperret jeg virkelig opp øynene, der var det et stativ med en liten "kuriositet" ![]() - T-shirts med bilder av PUTIN ![]() "Er det mange russere blant turistene i området her"? spurte jeg den vennlige eldre damen i kassen, nei, ikke spesielt, men dette er en russisk butikk svarte hun..., OK det forklarte vel det meste ![]() ![]() Da vi kom u t igjen så, og leste vi på skiltet over forretningen ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tips Kari!
![]() |
![]() |
|
|