![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har hittat bra pris på en resa till Kreta och Agia Marina i mitten av okt, någon som vet hur det är där då? Vädret, badtemperatur, öppna restauranger osv? Har varit många gånger där men aldrig senhöst.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vädret är nog helt ok den tiden med övervägande soliga dagar, men givetvis ökad risk för regn också. Däremot skulle jag tro att Agia Marina håller på att "slå igen" i mitten på oktober. Men det kanske inte gör så mycket....det går ju bussar in till Chania. Jag har varit i närheten (Platanias) ett par gånger i början av oktober och då var vädret jättefint. Förra året däremot i början av oktober i Nea Chora var det ostadigt och en del regn. Vädret är så konstigt nu för tiden så DET kan man aldrig förutse! Kreta i oktober är FINT!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
När vi senast var i bland annat Agia Marina i mitten av oktober var det ingen skillnad mot början av oktober. Allt var som vanligt. Varmt i vattnet är det, och det kan, precis som Lissi, skriver, komma någon regnskur. Men det brukar går över fort. Vädret är så konstigt numer. När jag var i Chania i juni i år hade jag tre mulna dagar och en regndag på en vecka.
|
![]() |
|
|