![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har någon hört något om Olympic Air?Har försökt köpa biljetter på nätet Athen-Naxos i mitten september.Det går inte,har likaså försökt på resebyrå,där svarar man att det inte går att köpa biljetter till Olympic Air
Är detta tillfälligt eller är OA på obestånd?Någon som vet? bjorn |
|
||||
|
||||
![]()
Inte hört nåt, men kan iaf se att Olympics Airs officiella twitterkonto användes senast för två dar sen. Prova att kontakta dem där.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte om Olympic flyger till Naxos men Aegean gör det.
Tobbe |
|
||||
|
||||
![]()
Hej !
När jag " spökbokar " på deras hemsida märks ingenting . Har testat att boka i Juni ( då vi har biljetter) t.o.r Aten - Milos , allt funka ända fram till "bekräfta bokning" . Likaså bokning till Naxos i Sept. funka ! / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
jag har biljett till samos 27-4 köpte den 20-3 med olympic och det gick bra...jan
|
|
|||
|
|||
![]()
Bokade Kos-Astypalea så sent som 150412 (i söndags). Såg helt OK ut.
/pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Det är nog bara så att planen redan är fullbokade. Rymmer 37 passagerare. Grekiska bolag visar inte upp redan slutsålda flighter i sina bokningssystem. Jag tror att du kan ställa dig i kö genom att kontakta bolaget i Aten. Olympic ägs av Aegean. Och utför de flesta flygningarna till de öar grekiska flygbolag måste flyga till. Till min ö Lesvos utför Olympic är propellerflighterna och Aegean jet trafiken. Olympic äger också större propellerplan som tar ca 75 passagerare.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag misstänker tyvärr att resorna redan är slut, det är grym efterfrågan på linjen Aten -Naxos och låg kapacitet, som tidigare nämnts, man måste hugga biljetterna direkt när dem släpps nästan, eller ha tur, kika ofta o se om det blir en ombokning etc
|
|
|||
|
|||
![]()
På vissa avgångar samma dag har man tagit bort möjligheten att boka,men på andra verkar det vara möjligt.Inte ens en resebyrå kunde se om det var fullbokat.Det svar jag får vid mina försök är:The paymentcard doesn´t match the paymentcard number
Har kollat med min bank,mitt VISA-kort är OK.Har någon adressen till Olympic air så jag kan maila till dom för att fråga?bjorn |
|
|||
|
|||
![]()
https://www.olympicair.com/en/OlympicAir/Contact
Fyll i formulär under "CALL CENTER" eller "CUSTOMER SERVICE". I formuläret fyller man i fråga samt mobilnummer och email och skickar sedan iväg formuläret. /pawik |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Björn
är du säker på att du väljer rätt sort kreditkort, numera har ju Olympic två olika kort alternativ! Credit card eller debit card! Zelda/Ia |
|
|||
|
|||
![]()
Det fanns två alternativ på VISA kortet hos Olympic´s bokingsite.Inget fungerade.
Gick till resebyrå och köpte biljetter Athen-Naxos.Men resebyrån var tveksam om dom ville sälja till mig.Enligt dom var det tveksamheter med Olympic.Vi får se i september om vi kommer iväg.Alternativet är färja ca 5 tim.bjorn |
|
|||
|
|||
![]()
Olympic finns väll bara kvar för deras PSO rutter som jag fattat det, men ägs ju helt av aegean, kan det vara så att Aegean ämnar ta över dem o sen lägga ner olympic kanske? eller att de går ut (vet iofs inte hur de upphandlas) hoppas de inte blir strul, ska flyga olympic från athen till skiathos i september, det som gör mig lite orolig är att på min bokning så har nu följande felmeddelande dykt upp:
A schedule change has occurred on this trip. Please acknowledge it and choose your trip options again (seats, meals,...) (15070) The inbound flight cannot be modified tar jag upp bokningen från checkmytrip ser allt ok ut dock så det verkar vara lite spännande på g, men oroväckande att andra också verkar drabbats av märkligheter... Senast redigerad av Mahava den 2015-05-20 klockan 15:50. |
![]() |
|
|