![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har spist en del stifado i Pigadia tidligere år, og det meste har vært all right. Men så kommer nye kokker endel steder og det kan jo derfor bli helt forskjellig
![]() Dere som har vært der i år: hvor har de best stifado? Jeg liker at den serveres "in pot", og uten ris/chips ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
La Mirage brukar inte misslyckas, inte heller Mike's, även om jag inte har ätit stifado där i år. De har så mycket annat gott...
![]() Och du kan alltid säga till om du inte vill ha ris eller potatis till. Det brukar jag göra för det mesta. ![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Fann en reklamlapp i plånboken ifrån september där vi var på "ESPERIDES Garden Restaurant" i Pigadia.
Stifadon var utsökt och hustrun tog moussaka vilken också var god, "den till och med innehöll köttfärs". |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE
Dere som har vært der i år: hvor har de best stifado? Jeg liker at den serveres "in pot", og uten ris/chips ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De flesta tavernor jag besökt föreslår potatis eller ris till Stifado.
Smaken för vad man vill ha till varierar naturligtvis o själv föredrar jag friterad potatis, men vad äter grekerna själva för tillbehör till just Stifado istället för ris/potatis?? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
En gresk kokk fortalte meg at grekere ikke bruker tomat i salater til retter med/i tomatbaserte sauser. |
![]() |
|
|