![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om två veckor är det dags för min fjärde resa till Tilos - 8 år sedan sist - MYCKET efterlängtat, som ni förstår!
![]() MEN hur går det med Sea Star? Tror ni att den överhuvudtaget kommer att gå mer den här säsongen? Säsong och säsong förresten - för Tilosborna behövs den ju hela året! Jag vill så gärna få vara på Tilos hela veckan, och inte bara 4 dagar som det blir utan Sea Star! Svårt att boka boende också när man inte vet hur många nätter det blir! Så om någon vet något i detta eviga ämne - berätta! |
|
||||
|
||||
![]()
Åker du en söndag? Isåfall kan det finnas en ersättningsbåt om Sea star inte går. I söndags gick Nissos Chalki från Kamiros Skala på Rhodos istället för Sea star. Dock vågar jag inte svära på att den gör det så sent på säsongen som du ska åka.
För att veta något om Sea Star får man nog dessvärre vara spågumma. |
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr lär väl detta ständiga krångel med Sea Star göra att veckocharter till Tilos tas bort av arrangörerna. Synd för dem som inte kan vara borta längre.
Lissi som återgår att åka från Malmö |
|
||||
|
||||
![]()
Ja så lär det nog bli om det ska fortsätta så här. Tyvärr.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Om jag fattat rätt går aldrig båtar till Tilos från Skala Kamros, endast till Chalki, men charterarrangörerna hyr en av Chalkibåtarna att åka vidare till Tilos som nödlösni g. Enda tillfället man gillar charter fullt ut, när sånt händer .
|
|
||||
|
||||
![]()
Kidderina Som Lissi säger så är det båtar som normalt går mellan Kamiros Skala och Chalki som sätts in på extraturer till Tilos när Sea star inte går. Förra året var det Fedon, i våras stora katamaranen Dodekanisos Express (klart bästa lösningen) ,nu senaste veckan har det varit Nissos Chalki. De små båtarna är luriga som tusan sent på säsongen, i söndags morse kunde Nissos Chalki inte gå pga hård vind, så Tilosresenärerna som skulle hem fick stanna kvar på Tilos.
Däremot måste man inte åka charter för att få åka med de båtarna, jag har köpt biljett vid båten båda gångerna. Taxiresan från stan kostade 40€ förra året, om jag minns rätt. |
|
|||
|
|||
![]()
I juni såg vi att taxitaxan var 50 euro.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för all info! Det får nog bli 1 natt på Rhodos, 4 på Tilos och 2 på Symi - en mini-öluff alltså, med Diagoras! Lite flängigt, men vad gör man? Härligt ändå!
|
|
|||
|
|||
![]()
Det kommer att bli super....
![]() Lissi - som förlovade sig på Symi 2005 |
|
||||
|
||||