![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bodde på Amorgos och Katapola juni -12 i en studio/pension som låg centralt i byn. Från färjeläget gick man bara några hundra meter mot busstationen, just före man kom till busstationen ligger en parkering på högra sidan och ett ställe där dom lagar bilar/mopeder?. Man gick upp över parkeringen där det stod några gamla bilar och sedan efter en smal stig/gångväg, på höger sida hade man sedan en hage med några getter, sen var man framme vid ett hus med några rum i två våningar, någon som har en aning om vad detta ställe heter?
|
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara Villa Le Grand Bleu?
Malina vet säkert! (Och Janne) Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
hej polarmannen
det finns en app på play som heter amorgos med dom flesta hotell/studio kanske att den kan hjälpa dig |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nån borde ju bott där, just att man gick förbi en liten hage med lamm, bara kanske 3-4st. |
|
|||
|
|||
![]()
Har för mig att det kanske va 4 st lägenheter,(2 på markplan och två ovanför) vi bodde i en med dubbelsäng och sen tog "tanten" som rådde om de in en extra säng, har för mig att det hette någonting med pension, fick ett visitkort som jag slarvat bort. "tanten" va grymt trevlig och det var bra städad, trivdes skitbra, lugnt och skönt
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här är en bild på busstationen.
![]() Är det rakt fram, eller till höger? |
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr, jag är osäker...
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror Polarmannen menar "busstation" där man ställer "alla" bussar för parkering. När vi bodde på Titika (just innan bortre sidan) gick vi förbi en liten väg där det var pilar om pension.
Villa Le Grand Bleu finns på booking.com, men jag tror inte dom andra. Kan den heta Pension Grand Bleu? Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Hei,
Kan det være en av disse? http://www.angeliki-amorgos.com/ http://www.barbarapension.gr/ http://www.pensionsofia.gr/en/ Jostein |
|
|||
|
|||
![]()
Det är till höger!! Det va en lite parkering bakom ett lite hus/verkstad om jag inte minns helt fel, man gick över den parkeringen sen en smal gångväg upp till rummet. På höger sida om gångvägen va ett litet häng med getter!
Senast redigerad av Polarmannen den 2014-01-29 klockan 15:55. |
|
|||
|
|||
![]()
Lyckades hitta en bild inne från rummet, vi hade även en liten altan utanför där man kunde sitta på kvällarna.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har du kollat på Google Earth ifall du kan orientera dej? Där finns ju också alla Panoramiobilder som kan hjälpa till...
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tack alla för hjälpen! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet tyvärr inte vad det heter.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hvis du sender det siste bildet der til Titika eller noen andre kjente bosteder i Katapola så kan kanskje de hjelpe deg?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Titika har e-postadress: info@titika-pension.gr. Hon vet vilket pensionat du menar.
Men,,,jag skulle rekommendera dig att bo hos Titika och George. Har just bokat en dryg vecka där. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Är sugen att åka till Amorgos igen men inget är bestämt än! funderar på att åka i slutet av maj eller i början av juni då de är lågsäsong men ändå hunnit bli rätt varmt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är då vi är där i 8 dagar.
Birgitta. |
![]() |
|
|