![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla kalimeravänner!
![]() Nu börjar ju tankarna på nästa års sommarresa ta fart... ![]() ![]() Jag funderar på två öar som jag inte besökt än och det är Skiathos och Kalymnos. Finns det någon som varit på båda och kan jämföra och rekommendera? För att problematisera det hela ännu mer har jag även tankar på att överge Grekland nästa sommar för Kroatien. Dottern var nämligen på ön Hvar förra sommaren och var alldeles lyrisk. Jag har besökt Dubrovnik förut, men nu skulle det alltså i så fall bli Makarskarivieran. Finns det någon som varit där? Ja, vilka lyxproblem man har!! ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kalymnos skulle jag välja... Där finns både stad och byar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kan verkligen rekommendera Makarska rivieran som ju är en del av Dalmatien med en bedårande vacker kust, underbara gamla städer som andas historia, kristallklart vatten, en uppsjö av vackra nationalparker inom räckhåll och fantastiska öar varav Hvar, Brac och Korcula är några.
Att du är otrogen Grekland ett år må väl vara förlåtet! ![]() Vad gäller Skiathos eller Kalymnos har jag bara varit på den förstnämnda och trivdes alldeles förträfflig där! ![]() Simetra |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker att Skiathos och Kalymnos är två väldigt olika öar, så mycket beror ju på vad du söker.
Själv skulle jag läsa allt jag kunde hitta om båda öarna och sedan välja utifrån vad jag läst och sett på kort och kartor kanske. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svaren. Med andra ord verkar alla tre vara fina resmål. Så värst mycket klokare blev jag ju inte...
![]() ![]() Nåja det är ju ett tag kvar, känslan får väl mogna fram - som den brukar göra! ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det mogande ovanligt fort i år!
![]() ![]() Lycka till ni alla som är i bokartagen! ![]() Katitzi ![]() |
![]() |
|
|